دامغان ا ۳ هزار کودک دامغانی تحت پوشش غربالگری بینایی قرار می گیرند

طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبان ماه امسال و هم‌زمان با سراسر کشور و به مدت دو ماه در سطح ۱۴ پایگاه ثابت و سایر شهری و روستایی و مراکز پیش‌دبستانی و مهدهای کودک تحت پوشش آموزش‌وپرورش و بهزیستی اجرا خواهد شد

رئیس اداره بهزیستی دامغان:

۳ هزار کودک دامغانی تحت پوشش غربالگری بینایی قرار می گیرند

دامغان - رئیس اداره بهزیستی دامغان سه هزار کودک شهرستان تحت پوشش طرح غربالگری بینایی قرار خواهند گرفت، گفت: ۱۴ پایگاه ثابت و سایر شهری و روستایی عهده‌دار اجرای طرح خواهند بود.

محمود زحمتکش در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه یک دستگاه غربالگری بینایی تحویل بهزیستی دامغان شد، ابراز داشت: این دستگاه باهدف روند اجرای غربالگری در مناطق دورافتاده و کودکان که با غربالگری در معاینه چارت همکاری نمی‌کنند به شهرستان اختصاص یافت که در طول اجرای طرح آمبلیوپی از این دستگاه استفاده می‌شود.

وی افزود: طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبان ماه امسال و هم‌زمان با سراسر کشور و به مدت دو ماه در سطح ۱۴ پایگاه ثابت و سایر شهری و روستایی و مراکز پیش‌دبستانی و مهدهای کودک تحت پوشش آموزش‌وپرورش و بهزیستی اجرا خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی دامغان بابیان اینکه ۲۰ مهدکودک تحت پوشش و نظارت این اداره هستند، ابراز داشت: ۸۲ مربی در مهدهای کودک‌ فعالیت و در اجرای طرح ملی غربالگری تنبلی چشم (آمبلیوپی) همکاری دارند.

زحمتکش با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به غربالگری بینایی و شنوایی می‌تواند کودکان معلولی را به جامعه تحمیل کند، تصریح کرد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال سه هزار و ۸۷۲ کودک سه تا شش سال با اجرای طرح، معاینه و تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند که با اجرای غربالگری تنبلی از چشم از مشکلات آینده جلوگیری کند.

وی بابیان اینکه سه هزار و ۳۰۰ نفر در این شهرستان از خدمات این اداره در طول سال برخوردارند، افزود: اگر به جسم و روان کودکان خود اهمیت و با غربالگری به‌موقع از بروز معلولیت ناشی از برخی بیماری‌ها جلوگیری کنیم می‌توانیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

کد خبر 4759779

کد خبر 9983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد