مرکز بیماران اعصاب و روان در هوتک چترود راه اندازی می شود

جلسه شورای اداری شهرستان کرمان به میزبانی چترود با حضور نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی - مدیر کل و مشاور عالی بهزیستی استان کرمان ، مدیر بهزیستی شهرستان کرمان - فرماندار – نمایندگان و دهیاران و جمعی از مسئولین استانی و محلی در سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی در این جلسه با اشاره به توانمندسازی جامعه هدف ، دست یابی به استقلال مالی ، ارتقاء سطح مهارت حرفه ای و کسب مهارت های زندگی را  یکی از ارزشمندترین و ماندگارترین خدمات به جامعه تحت حمایت توصیف کرد.
وی با بیان اینکه 500 نفر از خانواده های منطقه چترود تحت حمایت بهزیستی می باشند اظهار داشت : شرایط اقتصادی این منطقه به گونه ای است که می توان با تصمیمات محلی و ارائه تسهیلات و آموزش های مختلف زمینه توانمندسازی و استقلال خانواده ها را فراهم کرد.
صادق زاده با ضروری بر شمردن توانمندسازی گروه های هدف اظهار داشت : توانمندسازی بهترین روش حمایت از گرو های نیازمند و آسیب پذیر است که علاوه بر قطع وابستگی باعث حفظ عزت نفس افراد و خانواده ها می شود .
ایشان با اشاره به  ظرفیت های خصوصی ، دولتی و عمومی موجود در مناطق – بخش ها – محلات و همراهی خیرین گفت : بهزیستی برای راه اندازی انواع مرکز سلامت اجتماعی از جمله مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد، مرکز جامع خدمات اجتماعی و مرکز مشاوره و سایر مراکز ، آماده همکاری است .
مدیر کل بهزیستی استان کرمان با تشریح اقدامات انجام شده برای راه اندازی مرکز بیماران اعصاب و روان در هوتک چترود خاطر نشان کرد : با توجه به آماده بودن ساختمان مرکز بیماران اعصاب و روان ، در صورت رفع موانع اداری این مرکز با ظرفیت 50 نفر راه اندازی می شود .
صادق زاده فراهم کردن زمینه های اشتغال با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را یکی دیگر از اقدامات بهزیستی تعریف کرد و گفت : کارفرمایانی که مددجویان و افراد دارای معلولیت را به کارگیرند،  علاوه بر دریافت حق بیمه و جبران کارآیی فرد معلول شامل تسهیلات 50 میلیون تومانی می شوند .
لازم به ذکر است در این جلسه مشکلات اداری برای راه اندازی مرکز بیماران اعصاب و روان مزمن بررسی شد تا فرماندار ، بخشدار و سایر مسولین محلی در هماهنگی با بهزیستی برای راه اندازی این مرکز اقدام کنند.

کد خبر 9972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد