بی توجهی به آزمایشات قبل ازدواج عامل افزایش 6 هزار نفری معلولین در سراوان

قریب به 6 هزار معلول در سراوان شناسایی شده و تحت پوشش سازمان قرار گرفته اند که تعداد قابل توجهی ناشی از ازدواج های فامیلی و بی توجهی به آزمایشات قبل ازدواج است.

جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی با حضور  فرماندار، عزیز ارباب رئیس بهزیستی، شیرزاد بزرگزاده رئیس شورای شهر از مراکز توانبخشی امید و نور بازدید کردند.
 
فرماندار سراوان در این بازدید ضمن تبریک روز جهانی معلولین و تشکر از اداره بهزیستی بر پیگیری و مرتفع کردن مشکلات معلولین شهرستان، برخورداری از حقوق شهروندی را حق تمامی معلولین در جامعه عنوان کرد.
 
وی ضمن تشکر و قدردانی از مراکز و موسسات دولتی و غیردولتی وابسته به بهزیستی، اظهار داشت: خدمت گذاری در این عرصه یقینا موجب رضایت پروردگار خواهد بود.
 
فرماندار شهرستان سراوان نیز بر استعدادیابی معلولان و آموزش مبتنی بر مهارت در راستای احساس امیدواری و انگیزه در جامعه تاکید کرد و گفت: معلولین دارای استعدادهای خوبی در زمینه های مختلف هنری و فکری هستند.
 
عزیز ارباب رئیس بهزیستی شهرستان سراوان در این بازدید عنوان کرد: قریب به 6 هزار معلول در سراوان شناسایی شده و تحت پوشش سازمان قرار گرفته اند که تعداد قابل توجهی ناشی از ازدواج های فامیلی و بی توجهی به آزمایشات قبل ازدواج است.
 
وی یادآوری کرد: مرکز توانبخشی امید ‌محل تربیت و آموزش معلولان زیر 15 سال با بهره هوشی آسیب پذیر که توانایی آموزش دیدن در مدارس استثنایی را ندارند با کمک فیزیوتراپی، موسیقی درمانی و گفتار درمانی تحت آموزش قرار می گیرند که با کمک دولت هزینه ایاب و ذهاب و آموزش این کودکان رایگان می باشد.
 
رئیس بهزیستی سراوان نیز تصریح کرد: مرکز توانبخشی نور برای نوجوانان معلول ذهنی بالای 15 سال بوده که مشغول به یادگیری می باشند.

کد خبر 9967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد