گلپایگان| بررسی وضعیت طلاق شهرستان در پنجمین جلسه کمیته کاهش طلاق

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان، پنجمین جلسه کمیته کاهش طلاق شهرستان با حضور اعضاء کمیته و کارشناسان حوزه پیشگیری و اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی در محل فرمانداری جهت بررسی وضعیت طلاق تشکیل گردید. 

حسن مرادی رییس اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان ضمن بیان آمار طلاق شش ماهه اول سال 98 و مقایسه آن نسبت به سال 97 و همچنین تعداد مراجعه کنندگان متقاضی طلاق توافقی به اورژانس اجتماعی؛ در خصوص برنامه ها و فعالیتهای بهزیستی در راستای تحکیم بنیاد خانواده و کاهش طلاق گفت: با بررسی به عمل آمده از مراجعه کنندگان به اورژانس اجتماعی جهت طلاق توافقی، عدم آگاهی لازم زوجین از نحوه ارتباط مؤثر و ارتباطات زناشوئی، نحوه حل تعارضات، مواد مخدر و اعتیاد مهمترین علل طلاق بوده است.
وی گفت: در جهت تحکیم بنیاد خانواده و کاهش اعتیاد آموزشهای لازم پیش بینی و در حال اجرا می باشد. دستگاههای اجرایی می تواند با همراهی مناسب، اداره بهزیستی را در جهت گسترش این آموزشها در سطح جامعه و کاهش هزینه دوره های آموزشی یاری نمایند.
افتخاری معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری گلپایگان که در این جلسه ریاست کمیته را برعهده داشتند؛ با بیان اینکه افزایش طلاق در شهرستان باعث افزایش آسیبها و معضلات دیگر اجتماعی و فرهنگی در شهرستان می شود، از دستگاههای مسئول و مرتبط با موضوعات اجتماعی و فرهنگی خواست با توجه ویژه به مقوله طلاق در شهرستان و با هم افزایی بین دستگاهها و برگزاری آموزشهای لازم و فرهنگ سازی در جامعه، جهت کاهش آمار طلاق در شهرستان تلاش نمایند.
افتخاری ارائه آموزشهای خانواده و اعتیاد توسط اداره بهزیستی و اداره ورزش و جوانان و اقدامات فرهنگی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی را در جهت کاهش این معضل اجتماعی مؤثر دانست.  

کد خبر 9954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد