بهزیستی چابهار برای حمایت از افراد واجد شرایط محدودیتی ندارد

رئیس اداره بهزیستی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این اداره برای حمایت از افراد واجد شرایط هیچ محدودیتی ندارد و این قبیل افراد می توانند برای حمایت های مادی و معنوی به بهزیستی مراجعه کنند.

حسن تاوانه  اظهار داشت: مشکلات زیر پوشش قرار دادن افراد واجد شرایط در بخش امور اجتماعی و معلولان مرتفع شده است و اکنون هیچ محدودیتی برای حمایت آنان وجود ندارد.
وی بیان کرد: سه هزار و 215 معلول و هزار و 37 نفر در بخش امور اجتماعی بیش از 11 سال در انتظار حمایت و بهره مندی از خدمات اداره بهزیستی بودند.
رئیس بهزیستی چابهار بیان کرد: اقدامات خوب دولت، وزارت رفاه و به ویژه مساعدت های رئیس سازمان بهزیستی کشور منجر به صدور مجوز برای حمایت مادی و معنوی از افراد واجد شرایط شده است.
وی تصریح کرد: خدمات دهی بهینه به افراد نیازمند با همت و نگاه مثبت و جهادی مسئولان کشوری و استانی سبب رضایتمندی قشر محروم چابهار شده است.
تاوانه گفت: اکنون 680 معلول، 471 ناشنوا و کم شنوا و 396 نفر در بخش امور اجتماعی زیرپوشش اداره بهزیستی چابهار قرار دارند و از کمک های مادی و معنوی بهره مند می شوند.
وی بر راه اندازی حدود 200 مهدکودک روستایی، سه مرکز ترک اعتیاد رایگان دولتی ماده 16 در مراکز شهرهای چابهار، پلان و نگور و مناسب سازی محیط برای تردد معلولان در اماکن دولتی و عمومی تاکید کرد.
وی ادامه داد: با توجه به جمعیت 63 درصدی حاشیه نشینی، آسیب های اجتماعی بالا، معلولیت ها، پایین بودن شاخص آموزشی وبهداشتی، ازدواج های فامیلی و مهاجرت های بی رویه و قرارگرفتن چابهار در محور ترانزیتی موادمخدر ضرورت تاسیس مراکز اقامتی را بیشتر کرده است.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر در قالب 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

کد خبر 9950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد