عصر همدان|شناسایی ۸۰ کودک کار در همدان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان از شناسایی ۸۰ کودک کار در همدان در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۳۲ کودک کار در استان شناسایی شده است.

جمشید شیران، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان در خصوص آخرین آمار شناسایی کودکان کار در همدان گفت: در ۶ ماهه امسال ۸۰ کودک کار در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه یک مرکز خصوصی در همدان به نام اندیشه مهر به این کودکان خدمات ارائه می‌دهند افزود: این مرکز ۳ هزار و ۸۱۹ خدمت تخصصی به این کودکان ارائه می‌دهد که مهمترین آنها آموزش خانواده‌های این کودکان و آگاهی از خطرات در کمین آنهاست.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه زمینه تحصیل دو کودک ترک تحصیلکرده از این کودکان با همکاری آموزش و پرورش استان فراهم شده است ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۳۲ مورد کودک کار در استان شناسایی شد.

شیران خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل این کودکان وجود فقر فرهنگی خانواده این کودکان با این نگرش که باید کودک از بچگی سر پای خود بایستد و سپس مشکلات اقتصادی خانواده‌هاست.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته آمار شناسایی کودکان کار افزایش نیابد بیان کرد: از مجموع ۸۴ کودک کار شناسایی شده ۷۴ کودک پسر و ۶ کودک دختر است.

شیران با بیان اینکه به این کودکان کار با مدرک فنی و حرفه‌ای تسهیلات اشتغال تا سقف ۵۰ میلیون داده می‌شود افزود: یارانه این مرکز براساس گزارش کار و شناسایی این کودکان و چگونگی خدمات مددکاری و روانشناسی توسط بهزیستی سالانه پرداخت می‌شود.

کد خبر 9939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد