یک پایگاه ثابت  آماده غربالگری چشم  کودکان ایجرودی هستند

زنجان | رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود از آغاز اجرای طرح غربالگری بینایی همزمان با سراسر کشور در شهرستان ایجرود خبر دادو گفت : یک پایگاه ثابت آماده غربالگری چشم کودکان ایجرودی هستند .


به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ایجرود، رضا نوروزی با اعلام اینکه در سطح شهرستان ایجرود اجرای طرح غربالگری بینایی به همت مجتمع خدمات بهزیستی کوثر و توسط یک عدد دستگاه بینایی سنجی انجام می گیرد، یادآور شد: در سطح شهرستان ایجرود یک پایگاه ثابت جهت غربالگری بینایی مستقر در مجتمع کوثر در شهر زرین آباد می باشد و با توجه به وجود 74 روستا در این شهرستان ، معاینه کودکان روستایی نیز از طریق مراجعه به روستاها در اولویت کاری این مجتمع قرار دارد.

وی باتاکید بر اینکه در سال جاری 2 هزار و 186 کودک 3 تا 6 سال در شهرستان ایجرود مورد معاینه قرار خواهند گرفت، افزود: متولدین نیمه دوم 92 و متولدین سال های 1393 تا 1395 مشمول اجرای این طرح می باشند.

نوروزی با بیان این مطلب که در سال گذشته 2 هزار و66 کودک 3 تا 6 سال  دختر و پسر  در شهرستان مورد معاینه قرار گرفتند، افزود: از این تعداد 1875 نفر  از روستا و 191 نفر از شهر معاینه شدند و 42 نفر نیز مشکوک شناسایی شدند و جهت تشخیص نهایی و درمان به اپتومتریست ارجاع داده شدند.

وی ادامه داد : در سال گذشته به 15 کودک که دارای مشکل بینایی و وضعیت مالی نامناسب داشتند مبلغ 24 میلیون و 600 هزار ریال کمک هزینه عینک و درمان از سوی اداره بهزیستی این شهرستان تعلق گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود  در پایان با اشاره به اینکه کودکان ارجاعی و بیمار تا تشخیص قطعی و درمان کامل مورد پیگیری و افراد نیازمند از خدمات حمایتی سازمان بهره مند خواهند شد، افزود: والدین کودکان می توانند برای سنجش بینایی فرزند خود، در زمان اجرای طرح که از اول آبان شروع شده به پایگاه‌ سنجش بینایی مستقر در شهرستان مراجعه کنند.

کد خبر 9912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد