۲۱۰ خانواده دو معلولی فاقد مسکن در خراسان جنوبی شناسایی شد

بیرجند- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه حمایت دولت از خانواده های چند معلولی از برنامه های بهزیستی است گفت: تاکنون ۲۱۰ خانواده دارای ۲ معلول که فاقد مسکن هستند در استان شناسایی شده است.

علی عرب نژاد امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۳۱ خانواده ۲ معلولی در مناطق شهری و ۷۹ خانواده در مناطق روستایی ساکن هستند.
وی اظهار داشت: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین بنیاد مسکن، بهزیستی و بنیاد مستضعفان، برای ساخت مسکن خانواده های ۲ معلولی و بیشتر، در مناطق روستایی ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت اعطا می شود.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مناطق روستایی که بنیاد مسکن زمین داشته باشد برای تامین زمین به این افراد نیز کمک می شود ادامه داد: در مناطق شهری نیز با امضا تفاهم نامه پنج جانبه بین بهزیستی، بنیاد مسکن، انجمن خیران مسکن ساز، سازمان ملی زمین به نمایندگی از راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان نسبت به ساخت مسکن این خانواده ها اقدام خواهد شد.
وی از پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات توسط بنیادمسکن برای این خانواده ها در مناطق شهری (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) خبر داد و گفت: مددجویان در مناطق شهری روستایی برای یک نوبت می توانند انشعابات آب، برق و گاز را رایگان دریافت کنند.
عرب نژاد یادآور شد: برای خانواده های تک معلولی نیز تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.
وی افزود: اکنون ۳۶ واحد مسکن برای خانواده های چندمعلولی استان با کمک خیران مسکن ساز در دست ساخت است.
اکنون ۲۳ هزار و ۶۰۹ معلول در استان خراسان جنوبی شناسایی شدند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۷ نفر (در قالب معلولان سرپرست، روانی مزمن، کمک هزینه معیشت و حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی) مستمری بگیر دائم بهزیستی هستند.

کد خبر 9892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد