هنرمندان معلول 11 استان اسفندماه در خراسان رضوی به روی صحنه می‌روند

جشنواره‌ی منطقه‌ای تئاتر معلولین مشتمل بر هنرمندان معلول 11 استان کشور، امسال در بهزیستی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

 معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در جلسه‌ی هماهنگی اجرایی  جشنواره‌ی منطقه‌ای تئاتر معلولین گفت: با توجه به تجربیاتی که بهزیستی خراسان رضوی در برگزاری‌ جشنواره‌های تئاتر استانی و کشوری معلولین دارد بر اساس تصمیم سازمان بهزیستی کشور، امسال استان ما برای برگزاری این رویداد هنری انتخاب شده است.

دکتر مسعود فیروزی افزود: به جهت اینکه ما اعتقاد داریم آفرینش‌های هنری و فعالیت‌های فرهنگی بخصوص تئاتر، نقش بسیار مهمی در توانمندسازی، اجتماعی کردن و افزایش مطالبه‌گری در افراد دارای معلولیت دارد این پیشنهاد سازمان بهزیستی را پذیرفتیم و پذیرای معلولین هنرمند از یازده استان کشور خواهیم بود.

وی گفت: گروه‌های هنری معلولین از استان‌های تهران، اصفهان، ایلام، مرکزی، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، البرز و لرستان در این رویداد مهم و بزرگ هنری شرکت می‌کنند.
وی اعلام کرد: گروه‌های داوطلب حضور در جشنواره تا 25 آبان مهلت دارند که متن آثار پیشنهادی خود را به دبیرخانه جشنواره در ستاد بهزیستی خراسان رضوی ارسال نمایند.

وی ادامه داد: بازخوانی آثار تا اول آذرماه انجام می‌شود و سپس موارد حائز شرایط برای اجرا به گروه‌های مربوطه اعلام می‌گردد.
وی افزود: این گروه‌ها می‌توانند اثر پیشنهادی خود را تا پنج بهمن به دبیرخانه ارسال کنند و گروه بازبین، آثار را بازبینی و پس از تأیید آثار تا 20 بهمن، مراتب به گروه‌های شرکت کننده اعلام خواهد شد تا خود را برای جشنواره که در 4 اسفند آغاز می‌شود آماده کنند.

دکتر فیروزی با بیان اینکه جشنواره به مدت 3 روز برگزار می‌شود گفت: 5 کمیته برای این جشنواره در نظر گرفته شده که کمیته‌ی اجرایی، فنی، خبری، پشتیبانی و حراست می‌باشند و بعضی از این کمیته‌ها کار خود را از هم‌اکنون آغاز کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: با اینکه گروه‌های تئاتر معلولین استان در استان‌ها و مناطق دیگری شرکت و حضور خواهند داشت معهذا ما یک جشنواره‌ی سرود خراسان رضوی هم در جنب جشنواره تئاتر منطقه‌ای رضوی خواهیم داشت که معلولین هنرمند استان‌مان را در این زمینه به شرکت‌کنندگان معرفی نماییم.

معاون نوانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت:‌ اعضای کمیته‌ی فنی، داوران، بازبین‌ها، بازخوانان و مجریان جشنواره طی روزهای آینده انتخاب و از ابتدای هفته‌ی آینده، کار اجرایی جشنواره و بررسی آثار رسیده، آغاز می‌شود.
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: معاونت توانبخشی، روابط عمومی، معاونت پشتیبانی، حراست و کارشناسی هنری بهزیستی استان، مشترکا این جشنواره را برگزار می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که این جشنواره که افتخار بهزیستی استان و کشور می‌باشد و نقش بسیار مهمی در توانمندسازی و استقلال افراد دارای معلولیت دارد با عنایت امام رضا(ع) و نهادهای تصمیم‌گیر استان بخوبی برگزار گردد و مهمانان شرکت کننده، زائران رضوی و سفیران معنویت استان در سایر استان‌های کشور باشند.

وی در پایان اشاره کرد: این جشنواره‌ها در سال‌های گذشته به صورت منطقه‌ای و در سطح شش منطقه در کشور برگزار می‌گردید که امسال به خاطر محدودیت‌های اعتباری و بودجه‌ای کل کشور به سه منطقه تقسیم شده و خراسان رضوی به عنوان میزبان و مجری یکی از این مناطق که بزرگ‌ترین منطقه است انتخاب گردیده است.

کد خبر 9878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد