راه اندازی «سامانه تصمیم» در دفتر معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان

نشست مشترک اداره کل بهزیستی و دستگاه قضایی استان گلستان در خصوص هماهنگی و همکاری دوسویه جهت راه اندازی سامانه تصمیم در محل دفتر معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با حضور خانم معصومی-معاون امور اجتماعی بهزیستی در دادگستری برگزار شد.

در این جلسه معصومی معاون امور اجتماعی – به تشریح  چگونگی راه اندازی سامانه و همکاری بین اداره کل بهزیستی و دادگستری استان گلستان پرداخت و نسبت به برنامه ریزی در جهت اطلاع رسانی جامعه هدف راهکارهایی اتخاذ گردید.  


دراین سامانه ، دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی اطلاعات متقاضیان طلاق را در بانک اطلاعاتی مشترک خود ثبت می کنند، لذا با توجه به ارتباطی که با یکدیگر دارند، وضعیت پرونده‌ها را بررسی کرده و با ذخیره اطلاعات، روند پرونده را با انجام مشاوره‌ها پیگیری می‌کنند که در صورت  سازش، ختم پرونده اعلام و در غیر این صورت وارد مسیر دادگاه می‌شود .


معاون اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه هدف از راه اندازی این سامانه ، کاهش نرخ طلاق در جامعه می باشد گفت: این سامانه در راستای  مشاوره به متقاضیان و تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان زوج‌ها و ادامه زندگی مشترک است.


خانم معصومی افزود: زوجین متقاضی طلاق پیش از ورود به روند قضائی باید در سامانه «تصمیم» نام نویسی کنند که در ادامه برای دریافت خدمات روانشناسی، مددکاری و مشاوره حقوقی به مراکز مشاوره معرفی می‌شوند.


وی خاطر نشان کرد: این فرآیند موجب شده است تا بسیاری از زوجین متقاضی که دراین سامانه ثبت‌نام کرده اند ، بعد از دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی ، سازش یابند.


معصومی افزود: زوجینی هم که نتوانستند به هیچ طریقی سازش یابند، پرونده آنها برای ادامه فرآیند طلاق به دادگستری ارجاع داده می‌شود .

کد خبر 9876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد