سپهر غرب|تأمین و ساخت 78 مسکن برای خانوارهای دومعلولیتی روستایی همدان

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات خیریه بهزیستی استان همدان از تأمین و ساخت 78 مسکن برای خانوارهای دومعلولیتی روستایی در 6 ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد

سپهرغرب، گروه خبر - شکیبا کولیوند: معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات خیریه بهزیستی استان همدان از تأمین و ساخت 78 مسکن برای خانوارهای دومعلولیتی روستایی در 6 ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: در 6 ماهه نخست سال 1397 نیز ساخت تعداد 61 مسکن روستایی برای خانوارهای دارای دو معلول در استان همدان به اتمام رسیده است.

نداشتن مسکن برای خانواده‌های دارای معلول که هر ماه هزینه‌های بسیاری بر زندگی‌ آنان تحمیل می‌‍شود، دردی است بر سایر دردها؛ بدین‌سان تأمین مسکن خبری خوش برای خانواده‌های دارای دو معلول بود و با جامه عمل پوشیدن بر وعده مذکور، شاهد رضایت این خانواده‌ها به‌ویژه در روستاها شدیم. بدین‌ترتیب در این راستا گفت‌وگویی با حمیداله فارسی، معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات خیریه بهزیستی استان همدان صورت گرفت تا وضعیت تأمین و ساخت این مساکن در روستاهای استان همدان را جویا شویم.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات خیریه بهزیستی استان همدان در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای سپهرغرب به نهضت تأمین مسکن مددجویان اشاره و با تأکید بر اینکه ساخت مسکن برای خانواده‌های دومعلولیتی جزء اقدامات شاخص بهزیستی است، گفت: تأمین مسکن برای خانواده‌های تک‌معلولیتی و بی‌سرپرست زیر پوشش سازمان بهزیستی نیز ازجمله اقداماتی محسوب می‌شود که بخش جذب مشارکت‌های مردمی این سازمان در برنامه کار خود قرار داده است.

حمیداله فارسی بیان کرد: در این زمینه از ابتدای سال 1394 تا 19 دی‌ماه سال 1397 سهمیه سازمان بهزیستی استان برای تأمین مسکن مددجویان روستایی، 229 مورد بوده است؛ بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان نیز دستگاه‌های همکار سازمان بهزیستی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روند ساخت مسکن‌ها با کمک‌های بلاعوض پیش می‌رود، تصریح کرد: نهضت واگذاری مسکن به خانواده‌های دارای حداقل دو معلول چند سالی است که آغاز شده که در این زمینه تعداد متقاضیان مسکن خانوارهای دارای دو معلول روستایی در 6 ماهه نخست سال جاری برابر 132 مورد بوده و این تعداد (با تسهیلات) درحال حاضر شروع به ساخت مسکن کرده‌اند.

وی در ادامه گفت‌وگو با تأکید بر اینکه در این راستا شاهد رشد بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: این میزان در مدت مشابه سال 97 برابر 84 مورد بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات خیریه بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال 1397 ساخت تعداد 61 مسکن روستایی برای خانوارهای دارای دو معلول به اتمام رسید، ضمن ابراز خرسندی یادآور شد: این شاخص در سال جاری برابر 78 مورد است.

فارسی در ادامه صحبت‌های خود تأکید کرد: تعداد خانوارهای تک‌معلول روستایی متقاضی تسهیلات مسکن که شروع به ساخت کرده‌اند نیز در 6 ماهه نخست سال 97 برابر با 178 مورد بوده، درحالی ‌که این تعداد طی سال جاری به 219 مورد ارتقا یافته است.

      بودجه 8 هزار و 858 میلیون ریالی بهزیستی برای تأمین و توسعه مسکن مددجویان

وی در مقایسه تعداد واحدهای احداث‌شده نیز چنین گفت: در 6 ماهه ابتدایی سال گذشته ساخت 90 واحد مسکونی خانوارهای تک‌معلول روستایی متقاضی مسکن به اتمام رسید که در سال جاری این واحدها برابر 119 مورد است.

این مقام مسئول تعداد مددجویان بهره‌مندشده از معافیت انشعابات را در فصل بهار و تابستان سال جاری 642 مورد دانست و افزود: در مدت مشابه سال گذشته این تعداد برابر با 584 مورد بوده است.

فارسی میزان بودجه تخصیص‌یافته از طرف سازمان بهزیستی کشور در راستای تأمین و توسعه مسکن مددجویان طی سال 98 را بالغ‌بر هشت هزار و 858 میلیون ریال برشمرد و تأکید کرد: این میزان در سال گذشته بالغ‌بر هشت هزار و 270 میلیون ریال بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات خیریه بهزیستی استان همدان در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: اداره کل بهزیستی استان همدان از خیرین و نیکوکاران گرامی به‌منظور مشارکت در احداث واحدهای مسکونی خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول و سایر مددجویان زیر پوششِ فاقد مسکن دعوت می‌کند؛ در این راستا خیرین می‌توانند نسبت به واریز کمک‌های نقدی خود به شماره حساب شبا  به‌نام «مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان» اقدام کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات خیریه بهزیستی استان همدان در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: اداره کل بهزیستی استان همدان از خیرین و نیکوکاران گرامی به‌منظور مشارکت در احداث واحدهای مسکونی خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول و سایر مددجویان زیر پوششِ فاقد مسکن دعوت می‌کند؛ در این راستا خیرین می‌توانند نسبت به واریز کمک‌های نقدی خود به شماره حساب شبا ir 210100004165034541724011 به‌نام «مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان» اقدام کنند.

کد خبر 9864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد