در سال گذشته 170 کودک  با علایم تنبلی چشم در کهنوج درمان شدند

طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال (پیشگیری ازتنبلی چشم یا آمبلیوپی) همزمان با سراسر کشور در شهرستان کهنوج با حضوررییس اداره بهزیستی ، معاونت سیاسی فرمانداری ، حراست فرمانداری ، معاونت مرکز بهداشت و درمان ، معاونت آموزشی آموزش و پرورش ، مسئول پیش دبستانی آموزش و پرورش و کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی در مهد کودک شکوفه های زندگی این شهرستان آغاز شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان در این مراسم یداله  سالاری رییس اداره بهزیستی با تاکید بر اهمیت سنجش و غربالگری بینایی کودکان گفت :  والدین باید در این طرح مهم با مسئولین برگزار کننده این طرح به منظور پیشگیری از معلولیت احتمالی برای کودکان نهایت همکاری را داشته باشند.
وی در ادامه افزود: یکی از شروط اصلی رشدفیزیکی، روانی ، اجتمای و موفقیت در اجتماع برای کودکان وضوح دید و سلامت بینایی است بنابراین .سنجش بینایی کودکان باید جدی گرفته شود.
ایشان  با اشاره به طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم یا آمبلوپی گفت: از اول آبان ماه تا پایان آذرماه در تمامی مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی ، مراکز و خانه های بهداشت و 4 پایگاه ثابت در درمانگاه 1- 2- 3 - 4  و موسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) سنجش بینایی کودکان انجام می شود.
سالاری در ادامه گفت : امسال 7 هزار و 713 کودک  مورد سنجش قرار می گیرند که در سال گذشته بیش از 5000کودک این گروه  سنی غرباگری و 170نفر با علایم تنبلی چشم تشخیص و سیر درمان آنها از طریق بهزیستی پیگیری شد.

کد خبر 9828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد