توزیع بیش از یک هزار بسته لوازم التحریر  بین جامعه هدف بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : درراستای حمایت از دانش آموزان نیازمند و کمک به ادامه تحصیل کودکان مناطق کم برخوردار از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون بیش از ۲ هزار بسته لوازم التحریر بین اقشار کم درآمد و آسیب پذیر و مددجویان بهزیستی در سطح استان توزیع شده است .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود:  باتوجه به توافق صورت گرفته با قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه و بانک آینده، یک هزار و ۳۹۰ بسته  لوازم التحریر و کیف مدرسه  به ارزش ۶۲۰میلیون ریال در حال توزیع در بین دانش آموزان نیازمند است .
 وی تهیه وانتخاب اقلام، نوع و محتویات بسته‌ها رابا توجه به مقطع تحصیلی و جنسیت دانش آموزان عنوان نمود و افزود: اقلام اهدایی از بهترین کالاها و تولیدات داخلی تهیه شده است.
محمدی از نظارت بهزیستی در نحوه پرداخت شهریه مدارس دانش آموزان خانواده های تحت پوشش خبر داد وابراز داشت: با تعاملی که با اموزش و پرورش صورت پذیرفته کودکان تحت پوشش با حمایت بهزیستی و اموزش وپرورش  بصورت رایگان مشغول به تحصیل هستند .
این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح حامی وحمایت خیرین و حامیان از ۳۵۰ کودک خاطر نشان کرد: کودکانی که نیاز به یاری خیرین دارند و در خانواده زندگی می کنند ، به خیرین معرفی و شماره حسابی برای آنها ایجاد می شود که کمک های حمایتگرانه خیرین بصورت ماهانه به حساب آنها واریز می شود .
مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح نمود: کودکانی که در نزد بستگان نسبی یا سببی خود زندگی می کنند و هیچ حامی مالی و رفاهی ندارند بصورت امداد بگیر از طرف  بهزیستی پذیرش شده و ماهیانه ۳میلیون و ۷۰۰ هزار ریال بعنوان کمک هزینه امداد بگیر به حساب آنان واریز میگردد.
وی گفت : طی شش ماهه نخست سالجاری ۵۱ خیر با پرداخت ۱۳۸ میلیون و۴۰۰هزاریال  ۵۴ کودک را تحت حمایت قرار داده اند .
این مقام مسئول اظهار کرد : هدف ازاجرای طرح حامی  ساماندهی کمکهای نقدی مردم خیر، به کودکان یتیم و خانواده های نیازمند و پشت نوبتی است که هنوز تحت پوشش بهزیستی قرار نگرفته اند .
وی با تاکید بر این‌که در طرح حامی، اگر خیران تمایل داشته باشند می‌توانند مشارکت‌های خود را بدون واسطه به دست جامعه هدف برسانند، افزود: به عنوان مثال، خانواده‌هایی هستند که چند فرزند مستعد برای ادامه تحصیل دارند ولی سرپرست خانوار به دلایلی نمی‌تواند از پس مخارج تحصیل فرزندانش بربیاید. در چنین شرایطی، خیران وارد عمل می‌شوند و با بررسی شرایط، با واسطه و یا به صورت مستقیم، مخارج تحصیل این کودکان را تقبل می‌کنند .

کد خبر 9825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد