اهداء ویلچر برقی به کوتاه قامت ترین مردان جهان در استان کرمان با دستور وزیر کشور توسط بهزیستی

با دستور وزیرکشور توسط بهزیستی استان کرمان یک ویلچر برقی به ارزش ریالی250میلیون ریال تهیه و با حضور معاون سیاسی-امنیتی استاندار،مدیرکل بهزیستی استان کرمان،معاون توانبخشی و جمعی از مدیران وخبرنگاران به کوتاه قامت ترین مردان جهان اهداء شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی در تشریح شناسایی مشکلات دو برادر کوتاه قامت گفت : اولین بار در دیدار با این دو برادر در بهزیستی استان کرمان ، اقدامات مددکاری برای رفع مشکلات آغاز شد.
  وی نیاز به مسکن و ویلچر را اولویت اول این دو برادر ذکر کرد و افزود با پیگیری های انجام شده و با مشارکت  مسکن و شهرسازی یک قطعه زمین در شهرک سیدی به آنان واگذارشد .
صادق زاده با اشاره به ضرورت مناسب سازی محیط زندگی فعلی این دو بردار اظهار داشت : نبود سرویس بهداشتی و حمام مناسب از عمده مشکلاتشان است که بخش فنی – مهندسی  بهزیستی  تا زمان ساخت مسکن ایشان ، محل اقامت فعلی را شامل حمام و سرویس بهداشتی و همچنین  استفاده از  ویلچر مناسب سازی می کند .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان  با اشاره به ضرورت اشتغال این دوکوتاه قامت اظهار داشت : بهزیستی با ارزیابی حرفه ای که توسط کارشناسان انجام می شود و با استفاده از استعدادهای این دو نفر در زمینه های هنری و فرهنگی  با ارائه  تسهیلات ارزان قیمت زمینه اشتغال آنان را فراهم می کند .
بصیری معاون سیاسی – اجتماعی استاندار با تقدیر از خدمات بهزیستی و خبرگزاری جمهوری اسلامی  برای حمایت از این کوتاه قامتان گفت:امیدواریم بتوانیم با استفاده از فرصت ها زمینه حمایت و اشتغال کوتاه قامتان را در استان کرمان فراهم نماییم.
وی  با پیشنهاد فراهم کردن شرایط برای  اشتغال کوتاه قامتان در زمینه های گردشگری استان گفت:کوتاه قامتان با داشتن استعدادهایی بی نظیری در زمینه های مختلف به ویژه هنری می توانند در رونق گردشگری استان سرآمد بوده و درآمد زایی داشته باشند.
گفتنی است محمدحسین با67 سانت قد9.5کیلو وزن و50سال سن یکی از کوتاه قامت ترین افراد جهان است که در حال حاضر با برادر کوتاه قامتش مجتبی 31 سال سن نزد عمه خود زندگی می کنند . همزمان با آیین اهداء ویلچر به این دو برادر کوتاقامت ، توسط معاون سیاسی – اچتماعی استانداری کرمان  به  عمه ایشان ، نشان لیاقت بنیاد مادر هدیه شد.

.   

کد خبر 9795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد