عصر همدان|آغاز سنجش بینایی کودکان در ۱۲۰ پایگاه ثابت و سیار همدان

معاون پیشگیری بهزیستی استان همدان از آغاز سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در ۱۲۰ پایگاه ثابت و سیار در همدان خبر داد

 عصر همدان امیر کوکاییان، معاون پیشگیری  بهزیستی همدان امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان گفت: تنبلی چشم یکی از اختلالات شایع بینایی کودکان است و در اکثر مواقع دارای هیچ گونه علامتی نمی باشد و در حقیقت مهمترین علامت آن بی علامتی است.

وی افزود: سن طلایی تشخیص ودرمان تنبلی چشم ۶-۳ سالگی است و چنانچه این اختلال به موقع شناسایی و درمان شود بعد از ۹ سالگی قابل درمان نخواهد بود لذا هر چقدر سن تشخیص تنبلی چشم پایین تر باشد درمان کوتاه تر و موثر تر خواهد بود و هر چه سن تشخیص بالاتر باشد درمان به مراتب دشوارتر وطولانی تر خواهد بود پس ضروری است کلیه کودکان از سن ۳ سالگی سالی یکبار معاینه شوند.

معاون پیشگیری  بهزیستی همدان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از چهل هزار کودک ۶-۳ ساله در استان همدان در ۱۲۷ پایگاه سنجش بینایی معاینه شدند افزود: از این تعداد پیش از سه هزار کودک مشکوک شناسایی و جهت معاینات تخصصی به اپتومتریست (بینایی سنج) ارجاع داده شدند و پس ارجاع از این تعداد کودک مشکوک تعداد ۱۶۱۵ کودک که هر یک به نوعی دچار اختلالات بینایی بودند شناسایی و برای مداخلات ضروری به متخصص ارجاع داده شدند.

کوکائیان خاطرنشان کرد: امسال نیز بیش از ۱۲۰ پایگاه ثابت و سیار کار غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال را انجام خواهند داد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان اضافه کرد: در فرآیند غربالگری چنانچه کودکی مشکوک تشخیص داده شود به مراکز بینایی سنجی طرف قرارداد بهزیستی ارجاع داده می شود که معاینه تخصصی برای موارد ارجاع شده رایگان می باشد و جهت کودکان بی بضاعت نیازمند دریافت عینک و نیازمند جراحی چشم نیز کمک هزینه تهیه عینک و یا جراحی پرداخت خواهد شد

کد خبر 9768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد