انعقاد قرارداد جهت استعدادیابی ورزشی کودکان کار و معرفی به باشگاهها با هیئت فوتبال استان مرکزی

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت : طی قراردادی با هئیت فوتبال استان مرکزی و به همت اداره بهزیستی شهرستان اراک ؛110 نفر از کودکان کار با همکاری بهزیستی و هیئت فوتبال اراک جهت استعداد یابی ورزشی به هئیت فوتبال استان مرکزی معرفی شدند.

زهرا امینی افزود : یکی از کارکردهای ورزش همگانی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است؛ و استعدادیابی و در نهایت معرفی کودکان کار به باشگاههای ورزشی نیز به همین منظور در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود : بهزیستی استان مرکزی نیز در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های خود برای حمایت از کودکان کار در قالب باشگاه‌های فوتبال اقدام به معرفی این کودکان در رده‌های سنی به هیئت فوتبال اراک نموده است .

این مقام مسئول افزود : کودکان کار پتانسیل بالایی دارند که می توانند دیده شوند و سرنوشت خانواده هایشان را تغییر دهند و به امید روزی که شاهد قهرمان پروری این عزیزان  باشیم.

میلاد مشایخی رییس بهزیستی شهرستان اراک  نیز در ادامه افزود : موفقیت اعتماد به نفس می آورد وقتی به یک بچه شخصیتی می دهیم و آن را در میادین بزرگ تر از فضایی که قبلا زندگی کرده قرار می دهیم، شاهد رشد وپیشرفت او خواهیم شد.

رییس بهزیستی شهرستان اراک افزود : این اقدام علاوه بر تقویت روحیه ورزشی و تیمی کودکان، می‌تواند گامی در جهت رفع آرزوهای ورزشی آنها محسوب شود.

ایشان با برشمردن اهداف این برنامه افزود: ایجاد انگیزه ، هویت بخشی، ایجاد الگوهای سالم به جای الگوهای مخرب با استفاده از توانمندی مهم‌ترین کارکرد تشکیل تیم‌های ورزشی در بین کودکان کار می باشد.

مشایخی در پایان اظهار داشت : امید است از فوتبال برای این کودکان سرپناهی بسازیم  تا جسم و روح کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیر را از تنش‌های کار اجباری دور نگهداریم

کد خبر 9762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد