طرح غربالگری بینایی سنجی در ۱۴۸۵ پایگاه استان اردبیل آغاز شد

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور طرح غربالگری بینایی سنجی در ۸۵ پایگاه ثابت و ۱۴۰۰ پایگاه سیار استان اردبیل آغاز شد.

بهزاد ستاری گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم و بینایی سنجی در کودکان ۳ الی ۶ سال در 85 پایگاه ثابت و 1400 پایگاه سیار استان اردبیل آغاز شد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: این طرح با هدف شناسایی و درمان تبیلی چشم در کودکان است تا از برور کم بینایی افراد جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای آبان ماه تا پایان آذرماه اجرا خواهد شد اظهار داشت: بهترین زمان برای مداحله در درمان تنبلی چشم برای افراد زیر 10 سال است و این طرح برای افراد 3 تا 6 سال با هدف درمان بهتر و سریعتر انجام می شود.

ستاری افزود: کودکان دارای مشکل به اپتومتریست ها معرفی می شوند تا تحت بررسی بیشتر و معالجه قرار بگیرند و با استفاده از روند درمانی مناسب بهبود نسبی ایجاد شود.

مدیر کل بهزیستی استان یادآور شد: این طرح به طور کامل رایگان است و خانواده ها با مراجعه به مهدهای کودک و سایر مراکز خدماتی زیر مجموعه بهزیستی می توانند از تسهیلات این طرح بهره مند شوند.

این مقام مسئول اعلام کرد: سال گذشته بیش از 90 درصد کودکان استان در این طرح مشارکت داشتند و استان اردبیل در سطح کشور رتبه پنجم از لحاظ مشارکت را کسب کرد.

ستاری تاکید کرد: امیدواریم امسال نیز با مشارکت بیشتر والدین در این طرح بتوانیم تنبلی چشم در بین کودکان را کنترل و تبعات این بیماری در بین آنها کاهش دهیم.

کد خبر 9738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد