سامانه نظارتی بر عملکرد مهدهای کودک راه‌اندازی می‌شود/ اجرای مباحث محتوایی آموزش در مهدهای کودک‌

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: مباحث محتوایی آموزش در مهدکودکها اجرایی می‌شود.

سعید بابایی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره نظارت بر روی مهدهای کودک‌ اظهار کرد: افرادی که مواردی در مهدهای کودک‌ مشاهده می‌کنند، می‌توانند نظراتشان را علاوه بر شماره پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳، در سامانه دیده‌بان ارسال کنند.وی با بیان اینکه سامانه دیده‌بان در آبان ماه دایر می‌شود، افزود: آبان ماه سامانه دیده‌بان سازمان بهزیستی که بحث نظارت فراگیر از جمله مهدهای کودک‌ را دارد، راه اندازی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره آموزش به مهدهای کودک‌ اظهار کرد: آموزش دو وجه دارد اول اینکه آموزش مربیان و کسانی که می‌خواهند مهد تاسیس کنند و دوم کودکانی که در خود مهد کودک هستند.

بابایی در بخش تربیت مربی عنوان کرد: از سالها پیش نهادهایی مثل جهاد دانشگاهی یا دانشگاه‌های برتر طبق سرفصلهای مختلفی آموزش‌هایی را به مربیان و حتی کسانی که می‌خواهند مهد کودک تاسیس کنند می‌دهد و صلاحیت آنها حتی با مصاحبه احراز می‌شود.

وی افزود: در مورد تربیت کودکان با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، کتابهایی در سن پیش دبستانی بچه‌ها تعلیم داده می‌شود، کتابهایی که مورد تایید آموزش و پرورش و بهزیستی است یعنی مورد تایید دوگانه قرار گرفته است. این اتفاق برای اولین بار امسال شکل گرفته است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره سبک آموزش اظهار کرد: برخی مربیان معتقدند سبک آموزش در آموزه‌های دینی باید به صورت مستقیم باشد و برخی دیگر از مربیان تربیت و استادان دانشگاهی معتقدند به آموزش‌های مربوط به تربیت مذهبی باید در فحوای سایر آموزشها نهفته شده باشد یعنی کودک حتی بنا هست که آموزش ریاضی یا نقاشی ببیند می‌تواند قصه ای یا نکاتی را ببیند که این تربیت دینی مذهبی در آن لحاظ شده باشد.

وی بیان کرد: امسال حدود ۵۵ کتاب به مهدهای کودک معرفی شد  برای اینکه هر کدام از آنها را در سرفصل‌های آموزش خود قرار دهند یا این آموزش‌ها درون آن قرار گرفته و می‌توانند از آن استفاده کند ضمن اینکه در سالهای گذشته کتاب ویژه آموزش‌ها با تربیت دینی تهیه شده و در اختیار مهدهای کودک قرار گرفته و همینطور دوره‌های آموزشی حتی مربیان مهدها هم گذاشته شده است.

بابایی اظهار کرد:‌ البته جزو برنامه‌های سال جاری است که در حیطه تربیت مربیان و هم در زمینه منابع آموزشی برای کودکان مهدکودک که آموزش می‌بینند بازنگری‌هایی شود که برای سال تحصیلی آینده به مهدهای کودک ارائه شود و در حال حاضر تیمهای مختلف با تجربه و دانشگاهیان در حال کار کردن بر روی این مباحث محتوایی هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار مهدکودک چه در روستا تحت عنوان روستا مهدها و چه در حاشیه شهرها چه در مناطق شهری در حال خدمت‌رسانی هستند و قاطبه مدیران و مربیان دلسوزی که با دقت و با مراقبت بالا در حال نگهداری و آموزش فرزندان هستند.

کد خبر 9735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد