دشتستان | اعتبار ۱۳ میلیون تومانی برای اجرای برنامه  پیشگیری از تنبلی چشم کودکان دشتستانی

رییس اداره بهزیستی دشتستان گفت: ۱۳ میلیون تومان اعتبار جهت اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان بین ۳ تا ۶ برای شهرستان دشتستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از دشتستان ، حمید انصاری  در گفتگو با خبرگزاری بوشهری ها گفت: ۱۳ میلیون تومان اعتبار جهت اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان بین ۳ تا ۶ برای شهرستان دشتستان در نظر گرفته شده است.  

انصاری در مراسم افتتاح برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در مهدکودک قاصدک روستای بنداروز دشتستان اظهار کرد: ساختار بینایی کودکان در سنین ۳ تا ۶ سال شکل می گیرد و در این سنین کودکان باید هر ساله معاینه شوند زیرا سن طلایی برای تشخیص و درمان تنبلی چشم همین سنین است.  

انصاری با اعلام اینکه این طرح در شبکه های بهداشت، مهدکودک ها و مراکز تحت پوشش بهزیستی دشتستان اجرا می شود، افزود: غربالگری بینایی هر ساله در روز اول آبان ماه همزمان با سراسر کشور به منظور پیشگیری از وقوع کم بینایی و نابینایی در دشتستان شروع می شود؛ در این سنین می توان بیماری چشمی در کودکان را کنترل و رفع کرد.  

وی با بیان اینکه یک پایگاه سیار و ۱۰ پایگاه ثابت جهت اجرایی شدن این برنامه در دشتستان مهیا است ادامه داد: در سال گذشته در دشتستان ۸ هزار کودک معاینه شدند، ۲۱۰ مورد از این کودکان از تنبلی چشم و اختلال بینایی برخوردار بودند که به مراکز درمانی ارجاع داده شدند و آمار قابل توجهی از آن ها درمان شدند.     

کد خبر 9669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد