دیر| اجرای برنامه غربالگری بینایی کودکان / غربالگری یکی از برنامه های مهم بهزیستی می باشد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دیر از اجرای برنامه غربالگری بینایی کودکان کمتر از ۶ سال در بیش از ۲۸ مهد کودک در سطح شهرستان دیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از دیر ، محمد کرمی در حاشیه افتتاحیه برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان دیر در گفتگو با خبرنگار رخداد جنوب اظهار داشت: کودکان در ۲۸ مهد کودک سطح شهرستان از ابتدای آبان ماه تا پایان آذر ماه غربالگری بینایی خواهند شد .

وی گفت: این برنامه با هدف غربالگری، تشخیص زودرس، درمان به‌موقع و شناسایی سایر اختلال‌های بینایی برنامه غربالگری تنبلی چشم در این شهرستان اجرا شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان دیر تصریح کرد:  برای اجرای این برنامه بر روی کودکان بالای ۳ سال تا رنج سنی ۶ سال می باشد، چرا که تا قبل از از ۳ سال، علائم قابل تشخیص در این بیماری نشان داده نخواهد شد و بالای ۶سال نیز برای شناسایی و غربالگری دیر است و ممکن است کودک دچار صدمات بیشتری در این زمینه شود.

کرمی افزود: سال گذشته بیش از ۳ هزار کودک سه تا ۶ سال تحت پوشش برنامه غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند که طی آن صدو ۳۸ کودک مشکوک و ۳۸ کودک مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است کودکان مبتلا به تنبلی چشم علائمی نداشته باشند که والدین و معلم آنان متوجه شوند.

کد خبر 9663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد