مدیرکل بهزیستی از شناسایی7 هزار و387  کودک مشکوک به تنبلی چشم خبرداد

آیین اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در کودکان 3تا6 سال همزمان با سراسر کشور در استان کرمان با حضور مدیر کل وکارشناسان تخصصی مربوطه در مهد کودک مروارید کرمان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی در این آیین با اشاره به اهمیت پیشگیری در بروز معلولیت ها به ویژه کم بینایی ونابینایی ناشی از تنبلی چشم در دوران کودکی گفت: وقتی که با  یک معاینه ساده وکم هزینه چشم در گروه سنی 3تا6 سال می توان از معلولیتی چون کم بینایی و نابینایی پیشگیری کرد بنابراین نادیده گرفتن این اقدام پیشگیرانه ، نتایج زیانباری بیشماری به همراه دارد.
وی در تشریح اقدامات سازمان بهزیستی در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم گفت : این طرح از سال  1374 در کشور به اجرا گذاشته شد که هرساله با افزایش سطح پوشش و آگاهی جامعه در سال گذشته بیش از 73 % کودکان استان غربال شده اند که برنامه ریزی و تلاش می شود با همکاری پررنگ تر خانواده ها و دست اندر کاران این پوشش را به بیش از 90 % در سال جاری افزایش دهیم .
صادق زاده با بیان اینکه از بین 18هزار و8625 کودک دارای شرایط غربالگری  13 هزار و 878 کودک مورد معاینه قرار گرفتند ؛ افزود :  تعداد 7هزار و387 کودک مشکوک به تنبلی چشم برای معاینات تکمیلی به بینایی سنج معرفی که از این تعداد یک هزار و 96 مورد دارای اختلال بینایی و230نفر مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شده اند.
گفتنی است بهترین  زمان تشخیص و درمان تنبلی چشم و پیشگیری از عوارض این تنبلی سن 3تا6 سالگی است که این طرح هرساله اول آبان ماه در مراکز آموزشی – مهدهای کودک و خانه های بهداشت سراسر استان اجرا می شود.   

کد خبر 9639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد