حتی یک کودک زنجانی  نباید از غربال چشم جا بماند

زنجان | مدیرکل بهزیستی استان زنجان درمراسم افتتاح برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان ابهر با اعلام آغاز اجرای برنامه تنبلی چشم در 245 پایگاه گفت :بهزیستی با غربال به موقع و پیگیری مناسب تلاش می کند حتی یک کودک ازغربال چشم جا نماند .


به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان زنجان  محمد محمدی با بیان اینکه این طرح همه ساله  اجرا می گردد ، افزود:  245 پایگاه ثابت  در استان زنجان آماده غربالگری و سنجش بینایی کودکان 3 تا 6 سال می باشند .

وی اظهار نمود : در سالجاری تعداد کودکان 3 الی 6 سال استان نزدیک به 63 هزار کودک است که از این تعداد تقریبا 41هزار کودک شهری و تعداد 22 هزارکودک در روستاها ساکن هستند که طبق برنامه ریزی های استانی پیش بینی می گردد 78 درصد کودکان تحت غربالگری بینایی قرار گیرند.

محمد محمدی با اشاره به اجرای موفق این طرح در سال گذشته و تحت پوشش قرار دادن 64درصد کودکان شهری و 100 درصد کودکان روستایی تصریح کرد: از این تعداد 44 هزار و 380 کودک سالم و 3 هزار و 155 کودک نیازمند ارجاع به سطوح تخصصی (بینایی سنجی و چشم پزشکی ) تشخیص داده شده اند و 2 هزار و 161 کودک به اپتومتریست مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 194 کودک نیازمند کمک هزینه عینک دریافت  و 4 کودک نیازمند نیز کمک هزینه جراحی دریافت کردند ، افزود: از والدین تقاضا می شود تا با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاه های سنجش بینایی ثابت و سیار مراجعه کرده تا از سلامت بینایی فرزندشان مطمئن گردند .

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح آموزش و پرورش، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی، و اپتومتریست ها و چشم پزشکان با بهزیستی همکاری دارند .

محمدی خاطرنشان کرد : برنامه غربالگری تنبلی چشم در مناطق شهری با تعرفه 3 هزار تومان و در کلیه روستاهای استان وبرای کلیه کودکان توسط تیم های سیار بصورت رایگان اجرا می گردد.

کد خبر 9627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد