اقدامات بهزیستی در حوزه سلامت کودکان

جلسه تخصصی حقوق کودک و حقوق شهروندی با حضور دکتر محمود عباسی دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، دکتر طوسی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده و دکتر حسن نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، دکتر جمال باقری سرپرست بهزیستی مازندران،مسولین استانی و سمن ها و تشکلات وخیریه های فعال در حوزه کودک جهت شناخت آسیب ها و حقوق کودک و نحوه ی جلوگیری از آنها در استانداری مازندران تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر باقری با بیان اینکه جمعیت کودکان مازندران محدود به کودکان کار و خیابانی نمیشود گفت: حدود یک سوم جمعیت استان را کودکان تشکیل میدهند و بهزیستی مازندران برای احقاق حقوق آنها و همچنین آموزش حقوق کودکان به خودشان اقدامات مناسبی در دستور کار دارد.

وی افزود: نیازها ، خواسته ها و نیز حقوق کودکان متناسب با گذر زمان تغییر میکند و این مهم ضرورت تعاملات بیشتر  بین دستگاهی و به روزرسانی اطلاعات برنامه ریزان و مسئولان این حوزه را دوچندان میکند.

سرپرست بهزیستی مازندران با تاکید بر مسئولیت بهزیستی و آموزش و پرورش در حوزه آموزش به کودکان، به وجود بیش از 800 مهد کودک تحت نظارت بهزیستی در سراسر استان اشاره  و خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات بهزیستی مازندران راه اندازی بیش از 50 درصد مهدهای کودک در مناطق روستاییست که این میزان دو درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

باقری با اشاره به اقدامات بهزیستی در حوزه سلامت روان کودکان ، دو خط تلفنی 123 و 1480 را برای گزارش کودک آزاری و کودکان کار و خیابانی  عنوان کرد و گفت: بهزیستی علاوه بر  ارائه مشاوره های غیرحضوری 24 ساعته، متناسب با نوع آسیب های اجتماعی، مداخلات تخصصی در غالب مراکز حمایتی، اورژانس اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی ارائه میکند.

وی ضمن تقدیر از اقدامات و همکاریهای سمن ها در پیشبرد اهداف بهزیستی در حوزه کودکان، خواستار ارتباط بیشتر نهاد های دولتی و تعاملات دو سویه شد و در خصوص اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در خصوص سلامت جسمی کودکان افزود: بهزیستی علاوه بر انواع غربالگریهای بینایی و شنوایی و جلوگیری از تولد نوزادان دارای معلولیت، با شناسایی کودکان دچار اختلال اوتیسم و مداخلات به هنگام، در جهت توانمندی این کودکان فعالیت میکند.

کد خبر 9609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد