برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در یاسوج

علائم تنبلی چشم در سنین پائین برای خانواده ها قابل تشخیص نیست و راحت ترین مسیر برای شناسایی و تشخیص این بیماری مراجعه به این پایگاهها و مراکز سنجش بینایی می باشد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان:افشار مهر سرپرست اداره کل بهزیستی استان در خصوص برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان گفتند برای تشخیص بیماری تنبلی چشم کودکان در سطح استان 350  پایگاه سنجش بینایی وجود دارد که والدین عزیز می توانند جهت تشخیص تنبلی احتمالی چشم کودکان خود به این مراکز در شهرستانها مراجعه کنند .

افشار مهر با بیان اینکه پایگاههای فعال و دائمی در مهدهای کودک و مراکز بهداشتی درمانی مستقر هستند و سن ۳ تا ۶ سال را بهترین طیف سنی غربالگری برای تشخیص بیماری تنبلی چشم کودکان دانست و گفت: عوارض بیماری تنبلی چشم در سنین بالا خودشان را نشان میدهند و بیماریهای مرتبط با تنبلی چشم در سن ۳ تا ۶ سال برای خانواده ها قابل تشخیص نمی‌باشد.

وی تصریح کرد: بیماریهای مرتبط با تنبلی چشم براحتی قابل تشخیص و درمان می باشند و اگر با شناسایی بموقع به مراکز درمانی ارجاع شوند امکان بهبودی را برای بیمار امکان پذیر می‌کند.

ایشان ضمن تاکید به خانواده ها مبنی بر جدی گرفتن این برنامه گفت: علائم تنبلی چشم در این سنین برای خانواده ها قابل تشخیص نیست و راحت ترین مسیر برای شناسایی و تشخیص این بیماری مراجعه به این پایگاهها و مراکز سنجش بینایی می باشد .

 لازم به ذکر است برنامه غربالگری تنبلی چشم از اول آبانماه در مهدهای کودک و پایگاههای دائمی و غیر دائمی استان شروع و همچنان در حال اجراست.

کد خبر 9603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد