آغاز طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله در آذربایجان غربی

در مراسمی با حضور مدیرکل،معاونین پیشگیری و اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی و رئیس بهزیستی ارومیه طرح غربالگری پیشگیری از چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله در استان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ مدیرکل بهزیستی استان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح در طول سال اجرا می شود افزود: تیم سنجش بینایی با دستگاه غربالگری با مراجعه حضوری به مهدهای کودک، مراکز بهداشتی و پایگاه های سنجش مستقر در اماکن عمومی کودکان را معاینه خواهند نمود.

دکتر سعید فریور با اشاره به اجرای موفق این طرح در سال گذشته و تحت پوشش قرار دادن ۸۰ درصد کودکان شهری و ۷۹ درصد کودکان روستایی تصریح کرد: از این تعداد ۱۵۵ هزار و ۶۸۰ کودک سالم و ۸ هزار و ۸۴۴ کودک نیازمند ارجاع به سطوح تخصصی بینایی سنجی و چشم پزشکی تشخیص داده شده بودند.

وی با بیان اینکه با کمک خیرین هزینه عینک و عمل جراحی ۸۵۰ کودک پرداخت شد افزود: از والدین تقاضا می شود تا با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاه های سنجش بینایی ثابت و سیار مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح آموزش و پرورش، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی،مرکز تخصصی چشم بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه و بخش غیر دولتی،خیرین و اپتومتریست ها و چشم پزشکان با بهزیستی همکاری دارند.

کد خبر 9549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد