برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در بوشهر آغاز شد

امروز یکم آبان همزمان با سراسر کشور برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر ،امروز یکم آبان ماه برنامه پیشگیری از تنبلی چشم با حضور دکتر علیرضا حاجیونی سرپرست ، معاون امور توسعه پیشگیری و کارشناسان پیشگیری بهزیستی استان در مهد کودک باران مهر آغاز گردید .

سرپرست بهزیستی استان در این افتتاحیه عنوان کرد: استان بوشهر بیست و چهارمین سال است که همزمان با سراسر کشور این برنامه را اجرا می‌کند .

وی افزود: در سطح استان ۱۳۰ پایگاه سنجش بینایی وجود دارد که ۱۰ پایگاه دائمی (هر شهرستان دارای یک پایگاه) و ۱۲۰ پایگاه غیر دائمی در کل استان می‌باشد که والدین عزیز می توانند جهت تشخیص تنبلی احتمالی چشم کودکان خود به این مراکز در شهرستانها مراجعه کنند .

حاجیونی گفت : این پایگاههای فعال و دائمی در مهدهای کودک و مراکز بهداشتی درمانی مستقر هستند.

سرپرست بهزیستی استان ابراز کرد: انتظار می رود امسال هم بالغ بر ۷۰ هزار نفر از کودکان، تحت پوشش برنامه غربالگری قرار گیرد.

دکتر حاجیونی سن ۳ تا ۶ سال را بهترین طیف سنی غربالگری برای تشخیص بیماری تنبلی چشم کودکان دانست و گفت: عوارض بیماری تنبلی چشم در سنین بالا خودشان را نشان میدهند و بیماریهای مرتبط با تنبلی چشم در سن ۳ تا ۶ سال برای خانواده ها قابل تشخیص نمی‌باشد.

وی تصریح کرد: بیماریهای مرتبط با تنبلی چشم براحتی قابل تشخیص و درمان میباشند و اگر با شناسایی بموقع به مراکز درمانی ارجاع شوند امکان بهبودی را برای بیمار امکان پذیر می‌کند.

دکتر علیرضا حاجیونی ضمن تاکید به خانواده ها مبنی بر جدی گرفتن این برنامه گفت: علائم تنبلی چشم در این سنین برای خانواده ها قابل تشخیص نیست و راحت ترین مسیر برای شناسایی و تشخیص این بیماری مراجعه به این پایگاهها و مراکز سنجش بینایی می باشد و از والدین عزیز خواستارم تا این امکان فراهم می باشد از این برنامه استفاده لازم را ببرند.

در ادامه نیز معاون امور توسعه پیشگیری استان افزود: در سال ۹۷ تعداد ۳۸ هزارو ۱۲۸ کودک در سطح استان غربال و از این تعداد ، هزار و ۳۲۷ کودک به عنوان بیمار شناسایی شد. محمد غلامی ادامه داد: ۹۱۷ کودک در سال گذشته به اپتومتریست ارجاع و تعداد ۱۷۵ نفر آمبلیوپی تشخیص داده شد .

غلامی عنوان کرد: در سال گذشته مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک هزینه تامین عینک برای کودکانی که خانواده های آنان کم درآمد بوده اختصاص داده شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان گفت: کمک هزینه عمل جراحی چشم در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته بالغ بر هفت میلیون و پانصد تومان به کودکان خانواده های مذکور پرداخت شد.

کد خبر 9546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد