آغاز اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان

برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم از امروز ، اول آبان‌ماه ، در یک هزار و 231پایگاه ثابت و سیار استان هرمزگان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان، غلامحسین رنجبر، مدیر کل بهزیستی هرمزگان در آیین نمادین آغاز این طرح در مهدکودک بچه های ایران بندرعباس تصریح کرد: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که اگر به موقع درمان نشود باعث کم بینایی و یا نابینایی فرد در بزرگسالی خواهد شد ، در حالی که با تشخیص به موقع این اختلال به راحتی قابل درمان است.
وی افزود: سن طلایی درمان تنبلی چشم ، سه تا پنج سالگی است .
رنجبر بیان کرد: سال گذشته 76 هزار و 352کودک در هرمزگان تحت پوشش برنامه غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند و امسال پیش‌بینی می‌شود 102 هزارکودک تحت پوشش طرح قرار گیرند.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان اظهار داشت: سال گذشته 2 هزار و645 کودک دارای اختلال بینایی از جمله تنبلی چشم، عیوب انکساری، انحراف چشم و سایر بیماری‌های چشمی شناسائی شدند.
وی اضافه کرد: به303 کودک، کمک هزینه معاینات تخصصی و بینایی سنجی، به 238 کودک نیازمند، کمک هزینه خریدعینک و به 9 کودک کمک هزینه عمل جراحی پرداخت شد.
رنجبر اضافه کرد: معاینه چشم در مرحله اول توسط مربیان، معلمان و بهورزان آموزش دیده انجام می‌شود و در مرحله بعد موارد مشکوک به بینایی سنجی معرفی شده و در صورت نیاز به معاینه تخصصی به چشم پزشک ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: با هدف نهادینه شدن برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و افزایش میزان دسترسی جمعیت تحت پوشش به خدمات غربالگری در طول سال، اداره کل بهزیستی اقدام به استقرار یک هزار و 25 پایگاه دائمی و غیر دائم سنجش بینائی در استان کرده است.
گفتنی است مراسم نمادین آغاز به کار برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان با حضور مدیر کل، معاونین و بهزیستی، آموزش و پرورش ، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت برگزار شد.

کد خبر 9543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد