آغاز به کار طرح غربالگری بینایی

سازمان بهزیستی در پیشبرد رویکرد خود مبنی بر پیشگیری و مقدم داشتن آن بر درمان هرساله اقدام به انجام غربالگری بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال می نماید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان طرح غربالگری ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال با حضور علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان افتتاح شد.

در مراسم افتتاح طرح غربالگری بینایی در سال ۱۳۹۸ معاون توسعه پیشگیری» معاون پشتیبانی و منابع انسانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان حضور داشتند.

ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ابتدا از زحمات  معاون توسعه پیشگیری، رئیس بهزیستی شهرستان سمنان و کارشناسان درافتتاح طرح غربالگری بینایی در شهرستان سمنان تقدیر و تشکر کرد.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در تصریح بر آموزه های دین اسلام و توجه ویژه به اهمیت گذر زمان بیان داشت:اسلام دین برنامه ریزی است و انسان نیز در جهت رشد و تقویت سلامتی که از بهترین نعمات الهی است باید برای خود برنامه داشته باشد.

ایزدپور افزود: در این راستا سازمان بهزیستی در پیشبرد رویکرد خود مبنی بر پیشگیری و مقدم داشتن آن بر درمان هرساله اقدام به انجام غربالگری بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال می نماید.

مدیر کل ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ ۳۴  هزار کودک در سطح استان سمنان مشول این طرح می شدند که الحمدلله با همکاری و تلاش همکاران عزیز در حوزه پیشگیری قریب به ۲۱۰۰۰ کودک در سراسر استان از خدمات طرح غربالگری بهره مند شدند و به لطف خدا و همکاری کارشناسان بیش از ۸۵۰ مورد مشکوک در طرح غربالگری اقدامات لازم در خصوص کنترل و درمان آنان انجام شد.

مدیر کل بهزیستی استان از دیگر اقدامات بهزیستی در این طرح را پیگیری بعد از غربالگری دانست و گفت با پیگیریهای تخصصی در حوزه مددکاری اجتماعی  مداخلات تا سن ۱۰ سالگی ادامه می باید.

علیرضا ایزدپور سپس از زحمات صدا و سیمای مرکز سمنان در خصوص همکاری با اداره کل بهزیستی و اطلاع رسانی به موقع تقدیر و تشکرکرد و  بیان داشت:با عنایت به استقرار ۱۶۰ پایگاه دائمی غربالگری بینایی در سطح استان و اینکه بیش از ۳۴۰۰۰ کودک در سال ۱۳۹۸ مشمول این طرح می باشند.

وی ادامه داد:از بین ۱۶۰ پایگاه دائمی در سراسر استان ۱۲ پایگاه پایگاه دائم هستند که تاپایان سال جاری آماده خدمت به عموم هستند و بقیه پایگاهها غیر دائم و در مهدهای کودک تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان هستند که تا پایان آذر ماه در جهت غربالگری کودکان مشغول خدمت رسانی  می باشند.

 انتظار می رود با تبلیغات و اطلاع رسانی به موقع در جهت رشد و بهبود اوضاع سلامتی هم وطنان و کودکان عزیزمان غریالگری بینایی بیش از   ۲۱۰۰۰ کودک  در سراسر استان انجام شود.

کد خبر 9525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد