اغلب آزار دهندگان کودک، والدین هستند

پانزدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با هدف ارائه دستاوردهای مشترک دستگاههای اجرایی در زمینه حقوق کودک، ایجاد زمینه تعامل و هم اندیشی بین اندیشمندان و صاحبنظران حوزه حقوق کودک و تبادل تجربه در زمینه حقوق کودک ،ساعاتی قبل با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزرات دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در استاناری برگزارشد.

دراین مراسم مدیرکل بهزیستی گلستان طی سخنانی با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه کودکان گفت: در حوزه پیشگیری از آسیبهای کودکان و آگاهسازی ،در سال گذشته به بیش از 22هزار نفر از والدین ،دوره ی«والدگری موثر و فرزند پروری »آموزش داده شد .

دکتر غفاری بابیان اینکه اگر کودکانمان را بهتر و بیشتر بشناسیم و علت کودک آزاری را دریابیم ، می توانیم کودک آزاری را کاهش دهیم افزود: در سال گذشته 97 مورد کودک آزاری در استان گزارش شد که با توجه به آموزش و آگاهسازی به جامعه خوشبختانه نسبت به سال قبل آن 15درصد کاهش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین فراوانی گروه سنی کودکان آزار دیده، بین 8تا 13 سال سن دارند که از 97 مورد کودک آزاری گزارش شده در سال گذشه ،41 مورد از نوع مسامحه و غفلت ،33مورد جسمی،15مورد عاطفی و روانی و 8مورد دیگر نیز جنسی گزارش شده بوند.

مدیرکل بهزیستی در خصوص نسبت آزاردهندگان به کودکان افزود:اغلب آزار دهندگان کودکان والدین هستند .

وی اضافه کرد:در استان گلستان ، بیش از 70درصد آزار دهندگان کودک ،خود والدین هستند و به ترتیب اقوام 12درصد،ناپدری و نامادری 14درصد و غریبه تنها 2درصد در این پدیده مقصر شناخته شدند.

 دکتر غفاری با اشاره به اینکه اغلب آزاردهندگان کودک بیسواد یا در سطوح تحصیلی پایین قرار داشتند یادآور شد: سطح تحصیلات والدین در کاهش یا افزایش کودک آزاری تاثیر دارد وهر چه سطح تحصیلات وآگاهی والدین و جامعه  بیشتر شود  میزان کودک آزاری نیز کاهش خواهد داشت.

کد خبر 9522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد