نشست هم اندیشی سرپرست اداره کل بهزیستی استان با اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر برگزار شد

به منظور هم اندیشی و آشنایی با حوزه فعالیتها و برنامه های بهزیستی و بررسی مسائل و نارسائیها و آسیب های اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان بوشهر، جلسه ای با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی با سرپرست اداره کل بهزیستی استان بوشهر به همراه معاونان و رئیس بهزیستی شهرستان‌ بوشهر در محل دفتر شورای اسلامی این شهر برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر دکتر حاجیونی ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر به جهت برگزاری جلسه مذکور، اهم فعالیتها و برنامه ها و اقدامات اداره بهزیستی را در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و مشارکت عنوان کرد و درخصوص گروه های هدف ،وظایف و فعالیتهای هر حوزه توضیحات مبسوطی را ارائه داشت.

حاجیونی    ضمن  ارائه آمار و ارقام   وضعیت موجود در حوزه امور اجتماعی بیان داشت : در این راستا مساعدت و همکاری جمعی دستگاهها و نهادهای مختلف مورد نیاز می باشد.

درادامه سرپرست اداره کل بهزیستی استان ضمن تشریح برخی از فعالیتها و اقدامات سازمان  گفت : در  اجرای وظایف  و خدمات حوزه‌های مختلف بهزیستی  درراستای توانمند سازی افراد جامعه هدف و ارتقاء سطح سلامت روحی و بهداشت روانی افراد جامعه لزوم  بر همکاری مستمر و توأمان می باشد.

وی ضمن تقدیر از زحمات شهرداری و شورای شهر بوشهر در راستای کمک به بهزیستی در جهت تسریع در دستیابی به اهداف، راهکارهایی را ارائه نمود که جزء مصوبات این جلسه نیز مورد تصویب قرار گرفت.

در ادامه این نشست صمیمانه ابوذر دهدار رییس شورای اسلامی شهر بوشهرضمن تشکر از کارکنان بهزیستی اظهار داشت: خدمات بهزیستی برای ما نا آشنا نیست و ما شاهد فعالیتهای متنوع و گسترده بهزیستی برای طیفهای مختلف مددجویان هستیم و در همین راستا هم نماینده ای را جهت شرکت در کمیته‌های مرتبط بخصوص مناسب سازی شهرستان بوشهر به عنوان عضو ثابت معرفی خواهیم کرد .

همچنین دهدار مباحثی را در خصوص متکدیان، کودکان کار و مشکلات مددجویان و مراجعان جامعه بهزیستی به شورای شهر ارائه داد.

در ادامه نشست مهرزاد آسایش عضو شورای اسلامی شهربوشهر اظهار داشت : خدمات و فعالیتهای خوبی از اورژانس اجتماعی بهزیستی در سطح شهر دیده می شود و در همین راستا خواستار آگاه سازی بیشتر و اطلاع رسانی مناسب‌تر در حوزه فعالیتهای اورژانس اجتماعی از سوی بهزیستی هستیم .

در ادامه نیز ندا عبدالله زاده رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر بوشهر ضمن ابراز تشکر از همکاران بهزیستی استان بابت پاسخگویی به اعضای شورای اسلامی شهر ابراز امیدواری کرد که این اخلاق مداری و مردم داری الگوی خوبی برای مسئولین باشد.

عبدالله زاده همچنین گفت: ما اعضای شورا همه در یک مسیر قدم بر می‌داریم و در همین راستا یکی از موضوعات واهداف  مهم شهرداری و شورا، ایجاد مرکزخدمات  اجتماعی یا گرمخانه جهت سامان دهی کودکان کار در دستور کار می‌باشد ، که زمین و نقشه ساختمان آن آماده و هفته آینده شروع به ساخت خواهیم کرد.

این عضو شورای شهر ابراز داشت : قرار است که به زودی از مرکز اوتیسم بازدیدی به عمل آوریم و در همین راستا شورای شهر قراردادی با یک گفتار درمان جهت پایین آوردن هزینه درمان برای خانواده های آنان منعقد خواهد نمود.

همچنین اکبر توسلی عضو کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر ابراز کرد : اهمیت و نقش بهزیستی در مدیریت شهری و شهروندی کم نیست و اگر تعامل و همکاری با مجموعه بهزیستی نباشد موفقیتی حاصل نخواهد شد .

توسلی افزود: وظیفه های سنگینی بر دوش کارکنان بهزیستی می باشد و نگاهها باید نسبت به آن بهتر شود . ایشان ابراز داشتند: بهزیستی یک سازمانی است که برای بهتر زیستن شکل گرفته است تا به انسانها کمک کند که بتوانند مسیر زندگیشان را بهتر یاد بگیرند و شاهد کمترین آسیبهای اجتماعی باشیم .

 در پایان طاهره شمشیری  عضو شورای شهر  ضمن  ارائه دیگر نقطه نظرات اعضای این شورا   قول مساعدت به درخواستهای بهزیستی داد و گفت  : شورای شهر بوشهر این آمادگی را دارد که با مجموعه بهزیستی همکاری کند و مشکل مددجویان تحت پوشش بهزیستی را در اولویت قرار خواهد داد .

لازم به ذکر است در این جلسه مصوبات زیر مورد تایید و تاکید قرار گرفت: -ساماندهی متکدیان و کودکان کار توسط شهرداری و بهزیستی -در اختیار گذاشتن پرتابل و بیلبورد های شهرداری جهت تبلیغات پیشگیرانه بهزیستی - امکانسنجی نصب چراغ راهنمای هوشمند ویژه معلولین و نابینایان در تقاطع های پر تردد شهر -نظارت شهرداری بر پایان کار ساختمان های اداری و غیر اداری جهت رعایت اصول مناسب سازی و ایجاد امکانات لازم برای تردد معلولین و سالمندان -معرفی نماینده شورای اسلامی شهر جهت شرکت در جلسات کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان شهرستان بوشهر -انعقاد تفاهم نامه ای بین بهزیستی و شورای شهر برای رفع مشکلات مناسب سازی و مبلمان شهری بر اساس اولویت بندی جهت فراهم نمودن امکان حضور هر چه بیشتر توانخواهان در سطح شهر - در اختیار گذاشتن اتوبوسهای شهری جهت اردو های فرهنگی و ورزشی گروه هدف بهزیستی . -همکاری جهت مناسب سازی فضای سبز مرکز شبانه روزی سالمندان محمدیه شهر بوشهر . - اعلام و تسهیل امکان واگذاری کیوسک های سطح شهر به مددجویان و توانخواهان بهزیستی به منظور ایجاد اشتغال آنان . - تعیین ساختمان خدمات اجتماعی ( گرمخانه ) برای اسکان موقت کودکان کار و متکدیان . - بررسی وضعیت محلات بمنظور درنظر گرفتن فضا جهت فعالیت تیمهای اجتماع محور فعال در محلات از قبیل سرای محله یا کیوسک فرهنگی .

کد خبر 9465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد