دست همیاری ادارات کل بهزیستی ، کتابخانه های عمومی و پست استان البرز

جلسه هم‌اندیشی مدیران کل بهزیستی ، کتابخانه‌های عمومی و پست استان البرز با هدف ارتقاء خدمات کتابخوانی ویژه جامعه نابینایان البرزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان البرز: جلسه هم‌اندیشی مدیران ادارات کل بهزیستی ، کتابخانه‌های عمومی و پست با حضور دکتر " اسدالله حیدری "مدیرکل بهزیستی ، احمدعلی هراتی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، محمود فرزین مدیرکل پست استان البرز ، داریوش جوادی کتابدار بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه عمومی امیرکبیر ، شیوا اکبری معاون توانبخشی  ، مریم قنبرزاده مسئول فرهنگی ، حسین امیری مسئول روابط عمومی بهزیستی در بخش نابینایان کتابخانه عمومی امیرکبیر شهرستان کرج برگزار شد.

دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان در این جلسه ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید با اشاره به پتانسیل خوب انجمن‌ها در ارتقاء کیفیت خدمات اجتماعی گفت: باور داریم برای برداشتن محدودیت‌های اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه با معلولیت‌های مختلف بهترین روش مطالبه‌گری است چراکه به اعتقاد بنده هیچ گروه اجتماعی به اهداف خود نمی رسد مگر اینکه مطالبه گر باشد.

حیدری تاکید کرد: سیاست راهبردی سازمان بهزیستی نیز همین است که گروه‌ها و انجمن‌ها شکل بگیرند و هر انجمن مجدانه پیگیر مطالبات مجموعه خود باشد تا در نهایت همگی با همدلی و یکدستی به یک سطح بالایی از فرهنگ اجتماعی دست یابیم.

وی ضمن مطرح کردن بحث معلولیت اجتماعی از سایر دستگاههای اجرایی خواست که به وظایف اجتماعی خود عمل کنند و امکان تردد و دسترسی معلولین به اماکن عمومی را تسهیل نمایند تا این افراد از اساسی ترین حقوق اجتماعی خود که دسترسی به امکانات عمومی ، اجتماعی و فرهنگی بهره مند گردند.

در این جلسه احمدعلی هراتی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز ضمن تبریک به مناسبت روز عصای سفید خدمت کتابداران نابینای کتابخانه امیرکبیر، اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این جلسه، رفع موانع، بهبود کیفیت و ارتقاء خدمات کتابخوانی به جامعه نابینایان است که امیدواریم با برنامه‌ریزی هدفمند و در سایه همدلی و وفاق مدیران متعهد و دلسوز حاضر به بخش اعظمی از آن دست یابیم.

وی در ادامه افزود: امروزه جامعه نابینایان بسیار فعال و پویاست و با اندک توجهی به تسهیلات و امکانات مورد نیاز این گروه می‌توان  از این ظرفیت خوب به شایستگی برای پیشرفت و توسعه استان بهره برد.

هراتی اشاره‌ای نیز به نگاه ویژه و قابل تقدیر استاندار محترم به حوزه کتاب و کتابخوانی داشت و گفت: حمایت مسئولین به ویژه مسئولین عالی استان از فعالیت‌های حوزه کتاب بی‌تردید در توسعه فضاهای فیزیکی و کیفیت خدمات کتابخانه‌ای برای عموم مردم استان موثر بوده و در همین راستا، با پیگیری‌های صورت گرفته تلاش داریم تا یک کتابخانه دیگر نیز ویژه نابینایان به مجموعه خود اضافه کنیم.

محمود فرزین مدیرکل پست استان نیز در این جلسه با اعلام آمادگی این اداره‌کل برای ارائه خدمات ویژه در جهت تسهیل کتابخوانی جامعه نابینای استان تصریح کرد: همه تلاش ما این است که بتوانیم با ارائه خدمات متنوع رضایت هم‌استانی‌های عزیزمان را جلب کنیم و جامعه نابینای استان نیز شامل این خدمات می‌باشد.

وی در ادامه افزود: به همین منظور آماده هرگونه همکاری در راستای هموار کردن مسیر دستیابی جامعه نابینایان به کتاب هستیم و از هیچ کوششی در این مسیر فروگذار نخواهیم بود.

داریوش جوادی، کتابدار بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه عمومی امیرکبیر نیز در این جلسه ضمن تقدیر از توجه مسئولین به مسائل جامعه نابینایان، این جلسه را نقطه عطفی برای بهبود خدمات به این افراد دانست و خواستار همکاری بیش از پیش مدیران دستگاه‌های حاضر در جهت تسهیل روند دسترسی نابینایان به منابع اطلاعاتی شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات نابینایان برای کتابخوانی، کمبود منابع بریل و کتابهای گویاست اظهار داشت: با همین منابع محدود نیز برای حضور نابینایان در فضای کتابخانه مشکلاتی در سطح خدمات شهری وجود دارد که با تعامل اداره‌کل پست در ارسال رایگان و سریع مرسوله ویژه کتاب‌های درخواستی نابینایان می‌توان بخش قابل توجهی از این مسائل را از پیش رو برداشت.

کد خبر 9450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد