پایان فعالیت ستاد گمشدگان بهزیستی در مرز مهران/ شش زائر مجهول الهویه تحویل مراکز بهزیستی ایلام شد

مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به پایان فعالیت ستاد گمشدگان این اداره کل در مرز مهران گفت: در این مدت در مجموع 477زائر گمشده در این ستاد ساماندهی شد.

زهرا همتی بیان کرد: از مجموع زائران گمشده تحویل داده شده به این ستاد 471 نفر تحویل خانواده ها شد و شش زائری نیز که مجهول الهویه و دچار بیماری اعصاب و روان بودند با حکم قضایی برای نگهداری به مراکز این اداره کل ارجاع شدند.

وی ادامه داد: زائران گمشده در مرز مهران از طریق امدادگران و نیروهای اورژانس اجتماعی مستقر در این منطقه ساماندهی شده اند.

وی به دیگر خدمات این اداره کل به زائران اربعین حسینی در مرز مهران اشاره کرد و گفت: در این ستاد همچنین با  استقرار تیم توانبخشی در مرز مهران برای خدمات‌دهی به زائران سالمند و معلول از طریق این تیم خدمات مختلف از جمله تحویل امانی ویلچر به تعداد 22مورد، توزیع وسایل توانبخشی نظیر عصا و  واکر، تعمیر ویلچر، جابجایی افراد ناتوان با ویلچر و غیره به زائران ارائه شده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام بیان کرد: همچنین در این مدت 90 عدد مدارک هویتی گمشده زائران از قبیل کارت ملی، گذرنامه و غیره توسط این ستاد جمع آوری و برای تحویل به صاحبانشان به ثبت احوال و گذرنامه ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه  علاوه بر این 60کوله پشتی زائران نیز به این ستاد تحویل داده شده افزود: علاوه بر این اربعین امسال 30میلیون ریال کمک نقدی به زائران مددجوی در راه مانده بصورت نقدی پرداخت شده است.

وی ارایه خدمات اسکان به 910نفر از زائران اربعین حسینی شامل کارکنان  ادارات بهزیستی سراسر کشور و مددجویان و پارک خودرو زائران به تعداد  180 مورد را از دیگر خدمات این اداره کل در ایام اربعین امسال برشمرد.

به گفته همتی، همچنین امسال برای آگاه سازی زائران اربعین حسینی از فعالیتهای بهزیستی، کتابچه های آموزشی و پیشگیری بین آنها  توزیع شده است.

به گفته مدیر کل بهزیستی ایلام، بهزیستی به عنوان عضو ستاد اربعین حسینی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات لازم اربعین امسال خدمات‌دهی لازم به زائران حسینی را انجام داده است.

اداره کل بهزیستی ایلام اربعین سال گذشته 286زائر گمشده را ساماندهی کرد که امسال با توجه به حجم زائران خدمات دهی این اداره کل نیز به تناسب افزایش یافت.

کد خبر 9406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد