نزدیک به 63هزار کودک زنجانی غربالگری بینایی می شوند

زنجان | معاون امور توسعه و پیشگیری استان زنجان در نشست خبری طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 ساله گفت : برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی با هدف ارتقاء سطح سلامت بینایی کودکان ، پیشگیری از نابینایی و مداخله به هنگام ، در پایگاه های دایمی و غیردایمی جهت کودکان 3تا 6 سال در سطح استان برگزار می گردد و نزدیک به 63 هزار کودک زنجانی غربالگری بینایی می شوند .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان گل نساء آقامحمدی با اشاره به اینکه این برنامه در سه سطح غربالگری اولیه و در موارد مشکوک ارجاع به اپتومتریست و چشم پزشک از اول آبان تا 15 آذر اجرا می گردد ، تصریح کرد : در سال گذشته 194 کودک کمک هزینه دریافت عینک و 4 کودک نیازمند نیز کمک هزینه جراحی دریافت کردند .

وی با تاکید به پوشش 80 درصدی گروه هدف اضافه کرد : از اول آبان ماه سال جاری 158  مهد کودک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان ، 14 پایگاه دائمی و 73 پایگاه غیر دائمی و 245 پایگاه ثابت  در استان زنجان آماده غربالگری و سنجش بینایی کودکان 3 تا 6 سال می باشند.

وی گفت: سال گذشته 47 هزار و 535 کودک تحت غربالگری بینایی سنجی قرار گرفتند که از این تعداد 3 هزار و 155 کودک مشکوک به اپتومتریست ارجاع داده شد و 2 هزار و 161 کودک اقدامات درمانی انجام شده است .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : در سال گذشته نیز با اعزام تیم های سیار به مناطق روستایی و صعب العبور پوشش 100 درصدی غربالگری کودکان حاصل شده است و در مناطق شهری نیز 77 درصد جمعیت مورد نظر تحت پوشش قرار گرفتند .

گفتنی است : والدینی که دارای فرزندان 3 تا 6 سال هستند می توانند برای غربالگری شنوایی و بینایی چشم کودکان خود با در دست داشتن شناسنامه به پایگاه ها و یا مهدهای کودک در استان یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه نمایند .

کد خبر 9402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد