شورای اداری بهزیستی استان البرز برگزار شد

مدیرکل بهزیستی استان البرز :ما یک دستگاه حمایتی هستیم و باید به همه آحاد جامعه و همه کسانیکه به ما مراجعه میکنند خدمات ارائه دهیم و در قبال آن نباید هیچگونه مطالبه ای داشته باشیم و این را باید سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : شورای اداری بهزیستی استان البرز با حضور دکتر " اسدالله حیدری " مدیر کل بهزیستی استان البرز ، معاونین تخصصی ، رؤسای دفاتر و مدیران شهرستان های تابعه برگزار شد.

دکتر حیدری در این جلسه  طی سخنانی اظهار داشت : تقدیر و تشکر میکنم از زحمات خالصانه شما عزیزان که با تلاش های صادقانه و عالمانه در بین دستگاههای اجرایی استان البرز رتبه برتر را کسب نمودید و هر کجا  بحث رتبه بندی و مقایسه هست حتما بهزیستی یکی از برترین هاست.

مدیرکل بهزیستی البرز افزود : در حوزه اشتغال ، حوزه پژوهش و آموزش، دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع همچنین مبحث کمک رسانی به سیل زدگان اخیر دستگاه برتر بوده ایم و این بیانگر صداقت و تلاش شما عزیزان هست که باید ارج گذاشته شود و من از همراهی ، همکاری و دلسوزی شما سپاسگزارم.

دکتر حیدری ادامه داد : بهزیستی به لحاظ مزایای مادی یکی از ضعیف ترین دستگاهها هست ولی بهرحال این را پذیرفته ایم که مددکار هستیم و به جنبه های انسانی و کمک به همنوعان فکر میکنیم نه به مسائل مادی و این فرصت را مغتنم میدانیم برای اینکه بتوانیم به انسان های دردمند خدمتی داشته باشیم که خداوند را برای این فرصت و زمانی که به ما عطا کرده شکرگزاریم.

دکتر حیدری افزود : ما یک دستگاه حمایتی هستیم و باید به همه آحاد جامعه و همه کسانیکه به ما مراجعه میکنند خدمات ارائه دهیم و در قبال آن نباید هیچگونه مطالبه ای داشته باشیم و این را باید سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

وی در خصوص جلب و جذب مشارکت های مردمی گفت : در مجاورت شهرستان های ما شهرک های صنعتی وجود دارد و افراد متمکن ، سرمایه گذار و کارخانه دار هستند و باید مشارکت استان البرز خیلی قوی تر و جدی تر از این باشد  که البته در شرایط خاص مثل سیل و زلزله که مردم استان البرز همیشه در کشور پیشگام هستند این ظریفیت را از خود نشان داده اند که میتوانند در همه حال یار و یاور مددجویان بهزیستی باشند.

مسئله بعدی توجه به گلوگاه های فساد هست که امروزه مطالبه جامعه شفافیت در دستگاههای اجرایی است و باید مراقبت و نظارت کنید تا همه ی راههای فساد را ببندید گرچه در سازمان بهزیستی منابع خاصی وجود ندارد که کسی را وسوسه کند و البته نوع کار ما به شکلی نیست که موجب فساد شود اما باید ضمن اعتماد به همه افراد مراقبت و نظارت جدی گرفته شود.

دکتر حیدری تصریح کرد : کار بسیار خوبی که امروز سازمان بهزیستی پیشگام هست و دولت در حال بسط و گسترش آن است نظارت الکترونیک و بحث شفافیت است.

مسئله بعدی تکریم و رضایتمندی ارباب رجوع هست که باید با روی گشاده پذیرای آنها باشیم و مددکارانمان رفتار انسانی را سرلوحه کارشان قرار دهند بسیاری از افرادی که به ما مراجعه میکنند با رفتار خوش متقاعد خواهند شد و دفتر کارمان را با رضایت ترک خواهند کرد. ما باید بعنوان مددکار اجتماعی در خدمت مردم باشیم ، فلسفه حضور ما در اداره خدمت به خلق خداست و در این شرایط سخت اقتصادی توجه معنوی و ارتباط عاطفی می تواند خیلی از مسائل را حل کند بنابراین مددکار اجتماعی با روح انسان و عواطف انسانی باید مواجه شود و باید قدرت اقناع داشته باشد و یک شنونده خوب باشد که فرد بتواند در مقابلش مسائل را بیان کند و باعث آرامش مددجو شود.

در پایان این جلسه مصوباتی مقرر شد که از اهم این مصوبات میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

-اتمام کار مناسب سازی صد در صدی ساختمان بهزیستی شهرستانها

-اطلاع رسانی گسترده در خصوص خدمات اورژانس ۱۲۳ در شهرستانهای تابعه

-تأکید بر افزایش سرعت کار در ثبت اطلاعات سامانه توانبخشی 

-ویرایش اطلاعات مددجویان پشت نوبت مستمری

-اطلاع رسانی عمومی در خصوص مشوقهای جبران عدم کارایی برای کارفرمایان

-برگزاری کمیته های ترخیص جهت جابجایی کیس هایاستانهای دیگر و خالی کردن ظرفیت مراکز 

-اعلام اعتبارات اشتغال بصورت شناور در شهرستانها


-

کد خبر 9384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد