۵۳ طرح اشتغال پایدار روستایی در کردستان به بانک های عامل معرفی شد

معاون مشارکت های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان گفت: ۵۳ طرح اشتغال توسعه پایدار روستایی پس از بررسی در کمیته فنی اشتغال پایدار استان برای اجرا به بانک های عامل معرفی شد.

    


به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان فرهاد عزیزی معاون مشارکت های مردمی و توانمندسازی بهزیستی اظهار کرد: پنج مورد از این طرح ها شامل تولید پوشاک، سفال، فرش، جاجیم بافی و لبنیات بصورت کارفرمایی و مابقی در حوزه های مختلف از جمله زنبورداری و کشاورزی بصورت خوداشتغالی است.


وی با بیان اینکه با اجرای این تعداد طرح برای ۱۱۰ نفر در مناطق روستایی استان اشتغال ایجاد می شود، افزود: برای اجرای این طرح ها در مجموع به ۶۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که توسط بانک های عامل و براساس نوع شغل به متقاضیان پرداخت می شود.


معاون مشارکت های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان یادآور شد: امسال در مجموع تعهد بهزیستی استان در زمینه اشتغالزایی ایجاد ۲ هزار و ۱۰۰ شغل برای مددجویان زیر پوشش این نهاد است.


وی اضافه کرد:این میزان شغل سهمیه و تعهد داده شده به استان است اما بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود، همانند سال های گذشته بیشتر از تعهد داده شده شغل ایجاد شود.


عزیزی افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۵۴ مورد شغل برای مددجویان زیرپوشش این نهاد از طریق تسهیلات خود اشتغالی، پرداخت تسهیلات به کارفرمایان و ایجاد مراکز جدید ایجاد شد که این میزان ۱۰۱ درصد بیشتر از تعهد داده شده بود.


۱۱۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

کد خبر 9370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد