احداث دو مرکز توانمندسازی اجتماعی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه/تجهیز ساختمان ها به خدمات بهزیستی

نشست مشترک مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ،مدیرکل مدیریت بحران استان، نمایندگان دستگاه های علوم پزشکی، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و همچنین نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد ایران(UN-HABITAT) به منظور جانمایی ایجاد دو مرکز توانمندسازی اجتماعی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به میزبانی بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، نشست مشترک مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ،مدیرکل مدیریت بحران استان، نمایندگان دستگاه های علوم پزشکی، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و همچنین نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد ایران(UN-HABITAT) به منظور جانمایی ایجاد دو مرکز توانمندسازی اجتماعی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به میزبانی بهزیستی برگزار شد.

دکتر رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: بحث توانمندسازی افراد مناطق زلزله زده از اقدامات ارزشمندی است که در قالب برنامه اسکان بشر ملل متحد قرار است اجرایی شود.


وی با اشاره به اینکه این دو مرکز در شهرستان های جوانرود و سرپل ذهاب احداث می شوند، گفت: بنیاد مسکن پیمانکار پروژه خواهد بود و بهزیستی نیز دستگاه بهره بردار است.


سما احمدی نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد درایران(UN-HABITAT) نیز در این جلسه گفت: طراحی داخل ساختمان ها با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته شامل روانشناسی، توانپزشکی، مهد کودک، رسیدگی به سالمندان است.


وی هدف از اجرای این برنامه را بازتوانی افراد آسیب دیده در زلزله عنوان کرد که می تواند از نظر حمایت های روانی-اجتماعی آثار مطلوبی به جای بگذارد.


در این جلسه همچنین جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار داشت: طی تفاهم نامه استانداری با نماینده اسکان بشر ملل متحد در ایران مقرر شد موضوع بازتوانی افراد آسیب دیده در زلزله از طریق ایجاد دو مرکز مورد بررسی قرار بگیرد.


وی افزود: برنامه ایجاد مراکز خدمات اجتماعی در مناطق زلزله زده براساس یک برنامه نرم افزاری است که اقدامات و تجربیات دیگر کشورها در بلایای طبیعی را در اختیار ما قرار می دهد.


مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه از طریق برگزاری یک دوره آموزشی مربیان و مدرسانی برای حضور در مراکز خدمات اجتماعی تربیت می شوند، گفت: طی یک بازه زمانی 10 ماهه قرار است بنیاد مسکن زمین مورد نیاز مراکز را تهیه و اقدامات لازم برای ساخت را انجام دهند.

کد خبر 9356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد