بیشترین میزان کودک آزاری توسط والدین صورت میگیرد

چهاردهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور دکتر محمود عباسی دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، دکتر طوسی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده و دکتر حسن نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، دکتر جمال باقری سرپرست بهزیستی مازندران ، وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی و جمع زیادی از مدیران استانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر باقری،  با اشاره به اقدامات بهزیستی بعنوان متولی اصلی آموزش کودکان زیر سن دبستان گفت: سازمان بهزیستی در سنین بالاتر نیز متناسب با نوع آسیب های اجتماعی، مداخلات تخصصی در غالب مراکز حمایتی، اورژانس اجتماعی، پایگاه های خدمات اجتماعی و مهمتر از همه خط تلفنی 123 ارائه میکند.

وی افزود: در این مداخلات تلاش میشود تا میزان آسیب وارده به کودکان به حداقل برسد.

سرپرست بهزیستی مازندران  با بیان اینکه 826 مورد مداخله در حوزه کودکان طی سال گذشته صورت گرفته است، با اشاره به افزایش نسبی این میزان طی شش ماه نخست امسال خاطرنشان کرد: غفلت و تسامح والدین مهمترین عامل کودک آزاری در آمار ها و بررسی های صورت گرفته عنوان شده است.

باقری با اشاره به کاهش آمار کودک آزاری جنسی نسبت به دیگر موارد آزار و اذیت کودکان، 80 درصد کودک آزاری را بی توجهی والدین در منزل عنوان و تصریح کرد: متاسفانه  آمار آزار کودکان در منزل ، فارغ از میزان تحصیلات، وضعیت مالی و سطح سواد فرهنگی والدین بدست آمده است.

وی با اشاره به  جمع آوری 201 کودک کار و خیابانی و پذیرش در مراکز تحت نظر بهزیستی اذعان کرد: در شش ماه نخست سال جاری تعداد 16 کودک کار ،دچار سوء مصرف مواد مخدر شناسایی شده است.

سرپرست بهزیستی مازندران افزود: یکی از مهمترین آسیب هایی که زنگ خطر آن مدتهاست به صدا در آمده، کاهش سن اعتیاد در استان است.

باقری در پایان با تاکید بر اهمیت آموزش و فرهنگسازی  کودکان در مناطق تحت آسیب، به شناسایی 33 منطقه حاشیه آسیب پذیر در استان اشاره کرد و گفت: 26 مهد در این مناطق تحت نظر بهزیستی راه اندازی شده است که امیدوارم با عنایت معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران اعتبار مناسبی برای افتتاح مهد و پایگاه خدمات اجتماعی در 7 منطقه باقیمانده در نظر گرفته شود.

کد خبر 9310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد