بومی سازی محتوای آموزشی مهارت های زندگی

پروژه بومی سازی محتوای آموزشی مهارت های زندگی از سال گذشته به عنوان بخشی از فرآیند افزایش اثربخشی پیشگیرانه با برگزاری کارگاه آموزشی و بازآموزی برای مربیان کلید خورد.

کارگاه مذکور از تاریخ 20 لغایت 24 آبان سال 97 به مدت 5 روز در شهرستان های اردبیل و بیله سوار برای کلیه مربیان برنامه برگزار گردید.

پس از برگزاری کارگاه مربیان با توجه به فعالیت ها و سوابق علمی در چهار گروه قرار گرفته و کارگروه های چهارگانه کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال تشکیل یافت.

اعضای کارگروه ها با توجه به آموزش های دریافتی و هماهنگی با یکدیگر نسبت به تهیه محتوای بومی آموزش مهارت های زندگی اقدام نمودند. طی این مدت پیگیری های لازم از طریق دفتر مشاوره انجام گرفته و گزارش فرایند فعالیت، نحوه اجرا و پیشرفت کار به دفتر مشاوره سازمان بهزیستی کشور انتقال یافت.

پس اتمام کار تآلیف محتوا، سرگروه های کارگروههای مذکور، در تاریخ 2/3/98 به کمیته استانی برنامه مهارتهای زندگی (جلسه تخصصی ارزیابی محتوای آموزشی) دعوت و پس از بررسی و بازبینی محتواهای تهیه شده، تأیید نهایی صورت گرفته و گزارش آن به دفتر مشاوره سازمان بهزیستی کشور انتقال یافت.

با عنایت به گزارش عملکرد کیفی دفتر مشاوره سازمان، استان اردبیل توانست در بین 31 استان، رتبه عالی در کنار 7 استان دیگر دریافت نماید.

با نظر به برنامه های ابلاغی دفتر مشاوره سازمان در خصوص پروژه بومی سازی محتوای آموزشی مهارت های زندگی، برگزاری مراسم رونمایی محتوا جزیی از فرآیند تهیه محتوا جهت اجرای آموزش بوده که در این استان برگزار می شود.

در تهیه محتوی آموزشی بومی مهارت های زندگی ویزگی های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی هر منطقه، همچنین آسیب های روانی و اجتماعی شایع استان و مهمتر از همه ویژگی های روانشناختی گروه مخاطب استان در نظر گرفته شده است. تشکیل چهار کارگروه تخصصی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال هر کدام با دو زیر گروه کار تهیه محتوی بومی آموزش مهار تهای زندگی استان را برعهده داشتند تا فضای رقابتی به افزایش کیفیت محتوی منجر گردد.در پایان محتواهای تولید شده به کمیته استان ارائه می گردد و اعضا کمیته با برسی محتواهای تولید شده یکی از آنها را انتخاب می کند. محتوی چزوه راهنمای مدرس است که محتوا و فعالیت های مرتبط و اسلایدهای مربوطه را در بر می گیرد. پس از انتخاب محتوا آموزشگران ارزیابی شده میتوانند مطالب و اسلایدها را دریافت نموده و در مراکز مشاوره، سلامت روان و پایگاه های سلامت اجتماعی به آموزش آن بپردازند. هم اکنون مطالب سه مهارت ارتباط موثر، جرات مندی و کنترل خشم توسط کارگروهها برای در چهار گروه سنی بومی سازی شده است.

در مراسم رونمایی از مولفان محتوی بومی شده با اهدا لوح سپاس قدردانی شد.

کد خبر 9304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد