برگزاری جلسه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی استان استان سمنان

شهرها برای تردد معلولان  هنوز نیاز به مناسب سازی دارد و آنچه که به اهمیت آن می افزاید نگاه و تفکر کارشناسی و نظارت است

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان جلسه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی استان به ریاست دکتر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان برگزار شد.

 در این جلسه  احمد پیوندی سرپرست معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان و کلیه اعضاء کمیته شامل دستگاه های اجرایی ، فرمانداری ها و شهرداری ها برگزار گردید .

دکتر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بیان داشت:  شهرها برای تردد معلولان  هنوز نیاز به مناسب سازی دارد و آنچه که به اهمیت آن می افزاید نگاه و تفکر کارشناسی و نظارت است 

وی ادامه داد:  متاسفانه مشاهده می شود که در طراحی شهرها و فضای شهر ابتدا به تردد خودروها  توجه می شود در این خصوص از ترد عابران پیاده و علی الخصوص معلولین غافل هستیم در صورتی که طراحی پیاده روی ها باید به نحوی باشد که فرصت حضور و مشارکت را برای همه ی اقشار جامعه فراهم سازد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان :  برای خدمت به افراد جامعه علی الخصوص معلولین باید همدل و همراه آنان بود و اینجاست که لزوم حضور آنان بعنوان یک مشاور در امور عمرانی و مناسب سازی باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر فخری : از تلاشها و پیگیریهای اداره کل بهزیستی استان در خصوص مناسب سازی و تغییر مبلمان شهری و تلاش و زحمات دستگاههای اجرایی در این خصوص تقدیر و تشکر کرد.

وی در پایان از راه اندازی پله برقی جهت سهولت معلولین و سالمندان و اقشار مختلف جامعه در فضای راه آهن سمنان در آینده خبر داد و خواستار پیگیری جلسات، بازدید ها وارائه گزارش از عملکرد شهرستانهای تابعه در خصوص مناسب سازی در حوزه مناسب سازی و شهری شد.

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در جلسه کمیته پیگیری و هماهنگی مناسب سازی استان : در استان بیش از ۱۲ هزار معلول شناسایی شده که بیشترین درصد را معلولین جسمی حرکتی به خود اختصاص می دهند .

ایزدپور گفت:  با تصویب قانون افراد دارای معلولیت مقرر گردید کلیه  وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی جهت دسترسی و بهره مندی افراد دارای معلولیت، ساختمان ها و اماکن عمومی، ورزشی و تفریحی، معابر و وسایل خدماتی در چهارچوب بودجه مصوب سالانه خود مناسب سازی شوند .

 وی افزود: باید فضای مناسب برای تردد و حضور همه ی اقشار جامعه فراهم شود و این مختص معلولین نیست و این حتی از مادران جهت حمل و نقل فرزندان با کالسکه و معلولان و حتی سالمندان که بیش از ۷۰ هزار نفر از  جمعیت استان را در برگرفته است احساس نیاز می شود و اداره کل بهزیستی استان سمنان در راستای حمایت از حقوق معلولان و جامعه هدف خویش که شرایط سنی متفاوت  را در بر می گیرد همواره از حقوق آنان دفاع می کند و خواستار تقویت تعامل و خرد جمعی در جهت خدمات مطلوب به جامعه هدف خویش است.

در ادامه جلسه اعضاء ستاد به ارائه گزارش عملکرد حوزه کاری خود در بخش مناسب سازی پرداختند .

کد خبر 9295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد