چهارمحال وبختیاری| فرهنگ سازی و آموزش ضرورت حوزه پیشگیری مواد مخدر است

به گزارش روابط عمومی بهزیستی چهارمحال وبختیاری،سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت : فرهنگ سازی و آموزش از ضروریات حوزه پیشگیری از مواد مخدر است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی چهارمحال وبختیاری،سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت : فرهنگ سازی و آموزش از ضروریات حوزه پیشگیری از مواد مخدر است. 

معصومه محمدی در همایش گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر افزود: عدم آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری مانع از اجرای طرح های و برنامه های پیشگیرانه و همچنین درمان می شود.

وی گفت:اگر همه زیرساخت ها در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر فراهم شود و خانواده و فرزندان و همه افراد جامعه با این امر آشنا شوند به خوبی می توان در  حوزه پیشگیری و مقابله گام برداشت.

وی گفت :اگر خانواده ها آموزش لازم و کافی را ندیده باشند، نمی توانند با فرزندان به خوبی ارتباط برقرارکنند و فرزندان و جوانان به سمت دوستان ناباب کشیده می شوند.

وی اظهار کرد : به دلیل ناکافی بودن آموزش و فرهنگ سازی جوانان به جای روی آوردن به ورزش و تفریح سالم  به سمت موادمخدر می روند

محمدی گفت : در حوزه فرهنگی و پیشگیری در سازمان بهزیستی استان سال گذشته 7 جلسه و امسال 3 جلسه تشکیل شد.

وی بر توسعه مهارت های فنی و حرفه ای در مراکز اقامتی و همچنین راه اندازی کارگاه های آموزش مهارت در مراکز درمان در دستور کار قرار دارد.

وی از اجرای طرح خانه و مدرسه  و طرح افزایش مهارت اساسی زندگی و تهیه بسته فرهنگی و توزیع در نمازهای جمعه و  برگزاری نمایشگاههای سیار در شهرستانها به عنوان برنامه های اجراشده در بهزیستی استان خبر داد.

محمدی از برگزاری کارگاه آموزش مربیان و معلمان آموزش و پرورش به منظور تربیت کادر متخصص و اموزش روحانیون ، طلاب و مداحان و آموزش پیشگیری از اعتیاد در محلات و مساجد و اجرای  طرح پازک در 50 نقطه آسیب خیز استان نیز به عنوان طرح های در دست اجرا اشاره کرد.

کد خبر 929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد