۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کاشان| همایش «عصای سفید» 

همایش روز جهانی عصای سفید ویژه نابینایان و کم‌ بینایان در فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی برگزار شد.

همزمان با روز جهانی عصای سفید، همایش «عصای سفید» ویژه نابینایان و کم بینایان با حضور اعضای شورای اسلامی، شهردار کاشان و جمعی از مدیران شهری در فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی برگزار شد.
شهردار کاشان در این همایش، جامعه نابینایان و کم‌بینایان را ظرفیتی مهم برای پرورش استعدادهای روشندلان کاشانی و کمک برای نقش‌‎آفرینی بهتر آنان در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانست.
«سعید ابریشمی‌راد» با بیان اینکه این قشر همواره با رقم زدن اتفاقات بزرگ نشان داده‌اند تنها به دنبال عرضه توانایی‌هایی خود بدون جلب حس ترحم دیگران هستند، افزود: آن ها تنها فرصت و بستری برای ارائه ظرفیت‌های ناب خود طلب می‌کنند.
شهردار کاشان افزود: «امیدواری» درس دیگری است که باید از نابینایان و نگاه‎شان به زندگی آموخت و روحیه امید آنان ناشی از شناخت توانایی‌ها و استعدادهای درونی خود است.
ابریشمی‌راد، حواس پنج گانه را ابزاری برای معرفت و شناخت خواند و گفت: این حواس به کار گرفته می‌شود تا ما به درجه‌ای از معرفت دست یابیم، اما الزاما برای رسیدن به معرفت این حواس به کار نمی‌آیند و باید همراه عنصر دیگری باشد تا این شناخت حاصل شود.
خاطر نشان می شود در حاشیه ی این برنامه نمایشگاهی از آثار و صنایع دستی نابینایان کاشان به مدت یک هفته اعم از کار روی چرم، چوب، پارچه، سفال در معرض دید عموم قرار گرفته است.

کد خبر 9277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد