مرکزی ا  450 تماس با اورژانس اجتماعی خمین برقرار شد

رئیس بهزیستی خمین گفت: ۴۵۰ تماس مردمی در سه ماه نخست امسال با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این شهرستان برقرار شد


وی ادامه داد: درخواست مشاوره در زمینه های مختلف، مشکلات فرزند پروری، معضلات فردی، کودک آزاری و همسر آزاری ازدیگر موارد تماس با این خط است.
رئیس بهزیستی خمین اظهار داشت: فعالیت مرکز اوژانس اجتماعی شامل خط تلفن ۱۲۳، سیار اجتماعی و مداخله در بحران می‌شود.

خانجانی با اشاره به اینکه مددکاری و مشاوره از مهمترین خدمات بخش مداخله در بحران مرکز اوژانس اجتماعی است، گفت: برای زنان بدسرپرستی که همسران آنان معتاد، متواری و یازندانی هستند وموارد کودک آزاری در این مرکز پرونده تشکیل می شود.
وی ادامه داد: ۵۰۰ مشاوره و ۸۰۰ خدمت آموزشی از ابتدای سال جاری تاکنون در خمین ارایه و سه دوره آموزشی ومهارتی افزایی در مناطق آسیب زای خمین برگزار شده است.
رئیس بهزیستی خمین افزود: ۱۱۰ زن سرپرست خانوار این شهرستان در سامانه ارمغان به منظور افزایش یارانه ثبت نام شدند.
خانجانی گفت: پرونده ۲ زن بدسرپرست متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال درزمینه های دامداری و راه اندازی کارگاه خیاطی تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: زنان بدسرپرست برای دریافت تسهیلات اشتغال با مشکل ضامن برای بانک عامل مواجه هستند.
رئیس بهزیستی خمین تصریح کرد: حمایت از ترک اعتیاد زنان معتاد با معرفی آنان به کمپ های ترک اعتیاد یکی دیگر از خدمات بخش مداخله در بحران است.
خانجانی، کودکان آزار دیده، زنان آزار دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کردند، اختلافات خانوادگی، زنان و دختران آسیب دیده ودرمعرض آسیب وافراد دچار اختلال هویت جنسی را گروه های هدف مرکز اوژانس اجتماعی بیان کرد.
وی گفت: در بخش سیار مرکز کارگاه های آموزشی در مدارس ومراکز بهداشت برگزار می شود و با حضور سیار در میادین و حاشیه های شهر به سوالات مردم در زمینه های مختلف پاسخ داده می شود.
خمین در جنوب استان مرکزی است و هفت هزار نفر در این شهرستان زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد