ضرورت تکریم سالمندان در خانواده/محدودیتی برای حضور سالمندان در مهدهای کودک نداریم

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت وجود مرکزی مشترک برای حضور کودکان و سالمندان در کنار یکدیگر، گفت: محدودیتی برای حضور سالمندان در مهدهای کودک نداریم و می توانیم شرایطی را فراهم کنیم که بزرگترها برای کودکان قصه گویی کنند ودر این صورت می توان شاهد ارتباط تاثیرگذار کودکان و بزرگترها و حفظ جایگاه و مقام آنها در خانواده ها باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، نشست مشترک دکتر رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، معاونین توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و کارشناس مسئول سالمندان بهزیستی با اعضای انجمن سالمندان کرمانشاه برگزار شد.


دکتر رضوان مدنی در این نشست ضمن تشکر از خدمات ارزنده انجمن سالمندان در کرمانشاه، اظهار داشت: سالمندان نیازمند تکریم هستند و باید سعی کنیم این نیاز معنوی آنها را به خوبی برطرف کنیم، چراکه در دین اسلام و فرهنگ ایرانی ما بر آن تاکید فراوان شده است.


وی بر فرهنگ سازی احترام به سالمندان و بزرگترها در بین کودکان تاکید کرد و افزود: به عنوان مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تا جایی که قانون اجازه دهد از انجمن سالمندان حمایت خواهم کرد و کوتاهی از جانب مجموعه بهزیستی نخواهد بود.


مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت وجود مرکزی مشترک برای حضور کودکان و سالمندان در کنار یکدیگر، خاطرنشان کرد: محدودیتی برای حضور سالمندان در مهدهای کودک نداریم و می توانیم شرایطی را فراهم کنیم که بزرگترها برای کودکان قصه گویی کنند ودر این صورت می توان شاهد ارتباط تاثیرگذار کودکان و بزرگترها و حفظ جایگاه و مقام آنها در خانواده ها باشیم.


احسان رضایی رئیس انجمن سالمندان کرمانشاه نیز در این دیدار با تشکر از همکاری های معاونت های تخصصی بهزیستی استان از انجمن سالمندان، گفت: این انجمن فعالیت خود را از سال 93 آغاز کرده وتوجه به سالمندان عزیز را سرلوحه کار خود قرار داده است.


وی با اشاره به اینکه بهزیستی،متولی رسیدگی به حوزه سالمندان است، ادامه داد: تلاش ما این است بتوانیم بر اساس یک پروپوزال استاندارد طرح همیار سالمندان را اجرا کرده و دراین راستا 27 دستگاه نیز می بایست ما را در اجرای این طرح یاری نمایند.

رضایی افزود:  ایجاد بانک همیاری سالمندان از برنامه های قابل اجرا در انجمن سالمندان است.

کد خبر 9262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد