تنگستان | افت شنوایی نقصی پنهان

جلسه توجیهی طرح غربالگری شنوایی کودکان 3تا5 با حضور مسئول دفتر پیشگیری از معلولیتها،کارشناس اموراجتماعی استان ،کارشناس ناظر فنی طرح مذکور و رئیس اداره بهزیستی شهرستان تنگستان در اداره بهزیستی آن شهرستان برگزار شد.

به گزارش  واحد خبر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از تنگستان ،در ابتدای جلسه  خدیجه جمالی رئیس اداره بهزیستی شهرستان تنگستان گفت : این طرح برای اولین بار در شهرستان تنگستان انجام می گردد و هدف از اجرای آن غربالگری ، تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی کودکان ۳ تا ۵سال و پیشگیری از ناشنوایی و کم شنوایی کودکان زیر 5سال می باشد.

 در ادامه آمنه دهقانی کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیتهای استان  ضمن تاکید بر ضرورت اجرای طرح و روند اجرای آن درمهدهای کودک افزود : این طرح  دراستان بوشهر از سال 96 شروع به فعالیت نموده که  در 9شهرستان   اجرا می گردد و هم اینک در شهرستان تنگستان نیز  انجام می شود .

عبدالرسول شهرآزاد کارشناس ناظر فنی طرح در مورد ناشنوایی واینکه نقص شنوایی تکامل زبانی ، گفتاری و آموزشی کودک را به مخاطره می اندازد عنوان داشت :  افت شنوایی نقصی پنهان است که گاه به سادگی قابل شناسایی نیست و والدین به تنهایی نمی توانند به وجود افت شنوایی کودک خود پی ببرند.

 وی خاطر نشان کرد: بررسی شنوایی در کودکان مستلزم استفاده از روش های آزمایشی متعدد و مختلفی است که باید در کنار هم انجام شود تا بتوان به یک تلقی جامع از شنوایی کودک دست یافت.

 شهر آزاد گفت : هدف از غربالگری شنوایی کودکان 3تا5 سال تشخیص به موقع در رابطه باناشنوایی کودکان می باشد چرا که ممکن است خانواده ها قادر به تشخیص ناشنوایی کودکان نباشند واین آسیب گفتار کودک راتحت تاثیر قرارمی دهد.

کد خبر 9250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد