مددجویان بهزیستی قزوین با مشکل تضامین بانکی روبرو هستند

مددجویان بهزیستی قزوین برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی با مشکل ارائه تضامین بانکی روبرو هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیر دولتی اداره کل بهزیستی قزوین اظهار داشت: بانک‌های استان پس از معرفی مددجویان بهزیستی می‌خواهند که متقاضی سه ضامن بانکی معرفی کند که این موضوع سبب شده تا برای گرفتن تسهیلات با مانع بزرگی روبرو شوند.

غفار رمضانی با بیان اینکه اعتبارات تبصره بند ب ماده ۱۶ نیز با تضامین سنگین به مددجویان پرداخت می‌شود، اظهار داشت: از بانک‌های عامل استان تقاضا داریم که حداقل با معرفی یک یا ۲ ضامن بانکی شرایط پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را برای مددجویان فراهم کنند.

وی به آمار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۰ مورد تسهیلات اشتغالزایی معادل ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به مددجویان متقاضی در استان پرداخت شده است.

رمضانی تشریح کرد: در سامانه کارا از طریق بانک کارآفرینی امید ۱۰ طرح معادل پنج میلیارد ریال، سه طرح در پست بانک معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سه طرح در بانک کشاورزی معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و بیش از چهار طرح در بانک توسعه تعاون معادل چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون موفق به دریافت تسهیلات اشتغالزایی شده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از آنجایی که سقف دریافت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی ۵۰۰ میلیون ریال است، از مسئولان حوزه بانکی و استان خواهشمندیم که برای دریافت تضامین بانکی نهایت مساعدت را لحاظ کنند.

سامانه رصد (مربوط به حوزه اشتغال) در استان نشان می‌دهد که تعهد اداره کل بهزیستی استان قزوین برای اشتغالزایی تا پایان سال جاری ۱۹۱ نفر است که تاکنون با ایجاد اشتغال برای ۹۹ نفر توانسته ۵۲ درصد از تعهدات خود را محقق سازد.

کد خبر 9232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد