دشتستان | 117 نفر عضو فعال کتابخانه گویا بهزیستی دشتستان هستند

رییس بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: ۱۱۷ نفر عضو نخستین کتابخانه گویای استان بوشهر واقع دراین شهرستان خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

 به گزارش  روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر حمید انصاری   در گفت وگو با ایرنا افزود: خدماتی همچون آموزش خط بریل ،آموزش قرآن و آموزش کارهای هنری و کامپیوتر و برگزاری جلسات مشاروه ای برای تطبیق با واقعیت برای افراد نابینا بصورت نوار صوتی ارائه میشود.

وی یادآورشد:نرم افزارهای متن خوان ،صفحه خوان و لوح های حساب ،جبر و هندسه که روی گوشی نصب میشود نیز به اعضا ارایه میشود.

انصاری ادامه داد : یک معلول حق دارد مانند بقیه اعضای جامعه از مواهب الهی و امکانات جامعه بهره مند شود علاوه بر اینکه هر دستگاه و ارگانی باید در برنامه ها و خدمات خود بطور ویژه این افراد را مدنظر داشته باشد و در بین شهروندان نیز فرهنگ احترام به حقوق معلولان بویژه نابینا نهادینه شود.

رییس اداره بهزیستی دشتستان گفت : عصای سفید ضامن جان و سلامتی یک نابیناست و هرکس عصای سفید و نماد آن را نبیند در واقع خود نابیناست ، هر روز باید در جامعه حقوق یک روشندل را برسمیت بشناسد و این امر نیاز به فرهنگ سازی بویژه در آموزش و پرورش دارد.

انصاری اضافه کرد : ۴۳۲ نفر نابینا و کم بینا تحت حمایت بهزیستی دشتستان هستند و از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

وی بااشاره به ضرورت مناسب سازی محیط گفت:کارهای خوبی در شهر برازجان مرکز دشتستان انجام شده و  شهرداری  نیز کارهایی که به موازات امور عمرانی شهر انجام می شود  را در صورت داشتن پیوست مناسب سازی مجوز کار صادر می کند.

وی افزود: از سوی دیگر آگاهی بخشی و جدیت در کار فرهنگ سازی جهت احترام به روشندلان ،مناسب سازی اماکن تجاری و صنفی و درمانی ،ایجاد نکردن سد معبر در پیاده روها و محل ویژه عبورنابینایان و معلولان بیش از پیش باید مد نظر باشد.

انصاری گفت: در حال حاضر حافظ کل قرآن نویسنده ،کارمند نمونه ،کارآفرینی ،مداح در بین نابینایان دشتستان وجود دارد.

وی یادآورشد : جلسات مشاوره پیش از ازدواج ،آگاه سازی نوجوانان و جوانان در خصوص خطرات مربوط به رانندگی بویژه موتورسواری و عدم استفاده از کلاه ایمنی از جمله مهمترین فعالیت های پیشگیرانه بهزیستی شهرستان دشتستان است.

کد خبر 9208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد