خراسان رضوی | یک نه ، یک عمر آرامش خیال

مواد مخدر آنچنان آرام و بی ‏صدا برجسم و روان مصرف‏ کننده مستولی می‏گردد که هیچ معتادی آغاز اعتیاد خود را به یاد نمی ‏آورد. اعتیاد سبب تباهی میلیون‏ها مغز فعال می‏شود که سرمایه‏ های آینده جامعه بشری بشمار می ‏روند. 

موادمخدر آنچنان آرام و بی ‏صدا برجسم و روان مصرف‏ کننده مستولی می‏گردد که هیچ معتادی آغاز اعتیاد خود را به یاد نمی ‏آورد. اعتیاد سبب تباهی میلیون‏ها مغز فعال می‏شود که سرمایه‏ های آینده جامعه بشری بشمار می ‏روند. اگر درصد کمی از کودکانی که والدین آنها معتاد هستند به سوی بزهکاری سوق داده شوند، بعد از گذشت چندین سال تعداد بزهکاران در این مملکت به هزاران نفر خواهد رسید. اعتیاد بیش از یک میلیارد نفر از اعضاء خانواده معتادان را در جهان بطور مستقیم با مشکلات ناشی از این آسیب مواجه نموده است. موادمخدر منشاء وقوع بسیاری از جرائم اجتماعی نظیر قتل، تجاوز، سرقت و ... می‏باشد. کشور ما در مقابله با ورود و شیوع این مواد خانمانسوز، بمنظور کنترل و حفاظت مرزهای شرقی اقدام به احداث بیش از هزار کیلومتر جاده، ده‏ها پاسگاه مرزی، برجک و دیده‏بانی و حفر چندین کیلومتر کانال و ..نموده است و هزاران نفر از فرزندان این مرز و بوم نیز به شهادت رسیده‏ اند. 
اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه بطور کامل ریشه‏  کن نخواهد شد، اما با تدبیر، اندیشه و تلاشی مخلصانه حداقل می‏توان آنرا به کنترل در آورد. در این راستا تلاش ما بر این است تا با ارتقاء سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه پیشگیری از اعتیاد را بر درمان معتادین مقدم بداریم. به امید روزی که جامعه‏ ای داشته باشیم که اگر هم در آن فرد معتادی وجود دارد، درصدد نجات خویشتن باشد

کد خبر 919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد