خبرگزاری مهر|امسال یکی از پارک‌های شهر همدان ویژه معلولان طراحی می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: امسال یکی از پارک‌های شهر همدان ویژه معلولان طراحی می‌شود به طوری که برای همه نوع معلولیت بخش ویژه‌ای با خصوصیت‌های مورد نیاز افراد دیده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا الوند ظهر چهارشنبه نشست روشندلان دوستدار کتاب که به مناسب روز جهانی عصای سفید و در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد با بیان اینکه شعار امسال روزعصای سفید فرصت‌های برابر است، عنوان کرد: این شعار ندای رفع تبعیض و ایجاد برابری را می‌دهد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی پوستر روز جهانی عصای سفید در کشور را یک هنرمند روشندل طراحی کرده که شعار او این است  رفع تبعیض راهم را روشن می‌سازد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه طالب دانش  از سختی راه نمی‌هراسد، عنوان کرد: ایران نیازمند  ارتقا سطح دانش همه اقشار به ویژه معلولان و روشندلان است.

وی با تأکید بر اینکه کشور ما نیازمند افراد متخصص است و این  انسان‌ها هستندکه به مرزهای جغرافیایی هویت می‌دهند، عنوان کرد: روشندلان  باید به ما کمک کنند تا آن‌ها را بهتر ببینم و کشور ما بتواند از ظرفیت همه افراد استفاده ببرد تا توسعه در آن تسریع بخشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون جامع افراد دارای معلولیت به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد، گفت: این قانون علاوه بر تخصیص اعتبار نیاز به زمان برای اجرا دارد و  با اولویت بندی که سازمان بهزیستی انجام  داده برنامه‌های ویژه‌ای رقم می‌خورد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان تأکید کرد: نخستین استانی بودیم که به دلیل رویکرد اجتماعی، مشاور امور معلولان استاندار از بین این قشر انتخاب شده است.

وی  اظهار کرد: ۶ میلیارد ریال برای دانشجویانی که سرپرستشان معلول است در نظر گرفته شده تا هزینه تحصیل آنان پرداخت می‌شود.

الوند افزود: همچنین پیش از این به سرپرست خانواده مستمری می‌دادیم اما امروز به همه اعضای خانواده مستمری داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان  تصریح کرد: تا پایان امسال یکی از پارک‌های شهر همدان ویژه معلولان طراحی می‌شود به طوری که برای همه نوع معلولیت نیز بخش ویژه‌ای با خصوصیت‌های مورد نیاز آنان دیده شده است.

مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان نیز با بیان اینکه به لحاظ منابع صوتی غنی هستیم، خاطرنشان کرد: بخش نابینایان با همکاری مستمر کتابخانه مرکزی، برنامه‌های متنوعی در فصول مختلط و مناسبت‌های مختلف در طول سال برگزار می‌کند.

هماخانجانی با بیان اینکه در برنامه‌های فرهنگی بینایان و نابینایان را در کنار هم دیده ایم گفت: دیدن تنها تفاوت ما است و امتیاز برتری به حساب نمی‌آید.

مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان با اشاره به اینکه در بخش نابینایان آموزش خط بریل، کامپیوتر و آموزش‌های قرآنی ارائه می‌شود، اظهار کرد: در سطح کشور کتاب بریل تولید نمی‌شود چون هم حجیم است و هم هزینه بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه همدان در یک سال اخیر جزء تولید کنندگان منابع مورد نیاز نابینایان در بخش‌های مختلف بوده است، افزود: تا کنون ۱۶ کتاب صوتی در بخش نابینایان همدان تولید شده و در سراسر کشور در اختیار نابینایان قرار گرفته است.

کد خبر 9172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد