دیدار جمعی از نابینایان با مدیرکل مدیریت و برنامه ریزی استان به مناسبت روز جهانی عصای سفید

به مناسبت روز جهانی عصای سفید جمعی از اعضاء انجمن نابینایان استان به همراه مدیرکل ، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان کرمان و کارشناسان با حضور در دفتر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید و تشریح قانون جدید حمایت از معلولین ، از اهتمام و توجه ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی به بحث معلولین و موضوع مهم مناسب سازی تقدیر نمود.

صادق زاده با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی اظهار داشت :  باید در زمینه رعایت و گسترش حقوق شهروندی از جمله حقوق افراد دارای محدودیت در جامعه به ویژه افراد کم بینا و نابینا با هدف توانمندسازی این گروه ها تلاش شود .

وی مناسب سازی محیط را برای استقلال افراد دارای محدودیت ضروری دانست و عنوان کرد : ورود مسئولین ، متولیان ، سازمان ها و ادارات برای گسترش فرهنگ مناسب سازی محیط و همچنین حمایت دولت برای اجرای طرح های مناسب سازی لازم و ضروری است .

جعفر رودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این دیدار با تبریک روز جهانی عصای سفید توجه به حقوق معلولین را یکی از وظایف مسئولین و دستگاههای اجرایی دانست و عنوان کرد : در زمینه اجرائی شدن قانون جامع حمایت از معلولین وظیفه داریم تا با  تمام توان تلاش کنیم تا بتوان از ظرفیت باالقوه معلولین در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری و تعالی جامعه بهره مند شویم .

در ادامه مهدی لشکری نماینده معلولین با تقدیر از خدمات مسئولین و متولیان در گسترش فرهنگ مناسب سازی گفت : با توجه به فعالیت های خوبی که تاکنون صورت پذیرفته هنوز نیاز به تلاش و کار  اصولی در این زمینه داریم و بایستی جهت گسترش محیط های مناسب سازی شده نهضتی همگانی انجام شود چرا که فاصله سلامت تا معلولیت می تواند کسری از ثانیه باشد که این موضوع خود بیانگر اهمیت بحث فوق می باشد.

کد خبر 9163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد