تاکید معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور بر ضرورت راه‌اندازی شورای عالی کودک و نوجوان

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه حوزه کودکان و نوجوانان نیازمند سیاست‌گذاری واحد است، بر ضرورت راه‌اندازی شورای عالی کودک و نوجوان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌املل به نقل از پانا، «حبیب‌الله مسعودی فرید» معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در این لایحه به نیازهای حوزه کودکان و نوجوانان توجه ویژه شده است و امیدواریم که هر چه سریعتر در مجلس شورای اسلامی تصویب و سپس برای اجرا ابلاغ شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور راه‌اندازی شورای عالی کودک را در احقاق حق کودکان بسیار موثر عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی شورای عالی کودک زیر نظر دولت می‌تواند بخشی از مشکلات را در این حوزه حل کند و در این زمینه نیاز داریم که در حوزه کودکان نگاه کلانی به مسایل کودکان وجود داشته باشد و در کنار قوانین مربوط به کودکان، سیاست‌های کلان در این زمینه نیز از طریق شورای عالی کودکان تدوین شود. بنابراین راه‌اندازی شورای عالی کودک به‌ عنوان جایی که از کودکان در همه عرصه‌ها حمایت ‌کند، ضرورت دارد.

وی، تصریح کرد: اکنون بسیاری از مداخلات مربوط به نیازهای کودکان از جمله کودکان معلول و کودکان کار و خیابان یا کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست از سوی سازمان بهزیستی انجام می‌شود اما برای اینکه مشکلات کودکان به صورت همه جانبه حل شود نیازمند تدوین سیاست‌های کلان در این زمینه است.

مسعودی‌فرید خاطرنشان کرد: نیازمند سیاستگذاری واحد در حوزه کودکان و نوجوانان هستیم و تمام کسانی که دغدغه کودک را دارند باید دور هم جمع شوند و با تنظیم یک سند واحد و تقسیم نقش‌ها، وظایفشان را بدون تعارض و درگیری با نهادها و سازمان‌های دیگر انجام دهند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین درباره همکاری دستگاه‌ها برای ساماندهی کودکان کار گفت: مستمر بودن فعالیت‌ها بسیار مهم است، طرح نباید به صورت فصلی انجام شود. در اجرای این طرح ۱۱ دستگاه باید برای ساماندهی کودکان کار همکاری کنند و تمامی دستگاه‌ها طبق آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی که مصوبه هیأت دولت است باید به وظیفه‌ خود عمل کنند. بهزیستی وظیفه دارد حمایت‌های مددکاری مورد نیاز در مراکز بهزیستی را برای این کودکان انجام دهد. شهرداری وظیفه دارد تعیین و تجهیز مکان برای نگهداری کودکان را انجام دهد. نیروی انتظامی وظیفه حفاظت از مراکز و نیروهای سیاری که این کودکان را جذب می‌کنند، دارد. وزارت بهداشت هم باید سلامت جسمی این کودکان را بررسی و خدمات پزشکی مناسب را ارائه دهد.

کد خبر 9121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد